مدام سرفه می‌کنید؟ پس از مصرف این خوراکی ها پرهیز کنید!

بر اساس گزارش تهیه شده از بهداشت نیوز سرفه یک علامت و واکنش شایعی است که افراد در مواقع سرما خوردگی، آلرژی، عفونت یا حضور یک محرک از خود نشان می‌دهند.

اما گاهی اوقات افراد به سرفه های مکرر و خسته کننده دچار می‌شوند که باید برای جلوگیری یا کاهش آن به برخی از نکات توجه کرد.

توجه به رژیم غذایی و خوراکی هایی که در روز افراد مصرف می‌کنند، یکی از راه هایی است که می‌تواند تاثیرات مثبتی و یا حتی منفی را در روند بهبودی سرفه داشته باشد.

در ادامه این متن قصد داریم شما را با چند ماده غذایی که سبب تشدید و افزایش سرفهه می‌شوند آشنا کنیم:

محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و بستنی می‌توانند تولید مخاط را افزایش دهند و سرفه‌ های شما را واضح‌ تر و بیشتر کنند؛ در عوض جایگزین‌ های بدون لاکتوز را انتخاب کنید یا دمنوش های گیاهی را برای تسکین سرفه در نظر بگیرید.

غذاهای قندی

غذاها و نوشیدنی ‌های قندی می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کنند و التهاب موجود را بدتر کنند؛ در نتیجه مبارزه با علت اصلی سرفه برای بدن شما می‌تواند سخت ‌تر شود؛ بنابراین بهتر است از آب نبات ها، نوشیدنی‌ های شیرین و دسرها دوری کنید تا سرفه شما کاهش یابد.

غذاهای سرخ شده و چرب

غذاهای سرخ شده و چرب می‌توانند باعث رفلاکس اسید معده شوند که در نهایت منجر به تحریک گلو و تشدید سرفه می‌شود.

از تنقلات چرب، فست فودها و وعده‌ های غذایی فرآوری شده خودداری کنید و از گزینه ‌های سبک‌ تر و راحت برای هضم مانند سوپ و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

 غذاهای تند

غذاهای تند، مانند فلفل چیلی و سس ‌های تند، می‌توانند با تحریک گلوی شما، سرفه‌ هایتان را تشدید کنند.

اگر از غذاهای تند لذت می‌برید، از غذاهای ملایم ‌تر استفاده کنید یا تا زمانی که سرفه هایتان برطرف شود، از مصرف مواد غذایی تند پرهیز کنید.

مرکبات

در حالی که دریافت ویتامین C کافی، برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است، میوه‌ های بسیار اسیدی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت می‌توانند برای گلودرد یا سرفه مضر باشند.

در عوض، بهتر است در این دوران میوه‌ هایی با اسیدیته کمتر مانند موز، گلابی یا لیموشیرین را انتخاب کنید.

کافئین

کافئین می‌تواند بدن شما را با کم آبی روبرو کرده و گلوی شما را خشک و مستعد تحریک پذیری بیشتر کنند.

قهوه و نوشیدنی ‌های انرژی‌زا را تا زمانی که سرفه هایتان کاهش نیافته، کنار بگذارید و به جای آن از آب، دمنوش های گیاهی یا آب میوه ‌های طبیعی استفاده کنید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، بدن هر فرد به طور متفاوتی نسبت به غذاهای خاص واکنش نشان می‌دهد، بنابراین توجه به واکنش بدن شما به مواد مختلف ضروری است.

اگر متوجه شدید که یک غذای خاص سرفه شما را بدتر می‌کند، بهتر است تا بهبودی کامل از آن اجتناب کنید.

هیدراته بمانید، خوب استراحت کنید و غذاهای خود را عاقلانه انتخاب کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر سرفه‌های مکرر شما درمان شود.

منبع: برنا

 

همچنین ببینید

Decreased-serotonin

یافته‌های جدید در مورد مه مغزی طولانی مدت ناشی از کرونا

تحقیقات جدید، ارتباطی بین “مه مغزی طولانی مدت” ناشی از کرونا و کاهش سطح “سروتونین” پیدا کرده است. سروتونین یک ماده شیمیایی در بدن است که بر خلق و خو، خواب، حافظه و عملکرد روده تاثیر می‌گذارد. این تحقیقات نشان می‌دهد که باقی ماندن ویروس در روده پس از بهبودی کرونا می‌تواند باعث کاهش جذب ماده‌ای به نام “تریپتوفان” شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *