راههای تشخیص پیچ خوردگی (رگ به رگ شدن) انگشت

انگشتان در ورزش هایی مانند فوتبال و بسکتبال ممکن است آسیب ببینند. اگرچه یک انگشت دچار پیچ خوردگی شود می تواند ناراحت کننده باشد و در فعالیت های روزمره ناراحتی ایجاد کند، اما آسیب جدی نیست.

در ادامه شما را چند روش آشنا می کنیم که می توانید دریابید که آیا انگشت شما شکسته یا پیچ خورده است. اما برای بررسی دقیق بهتر است به پزشک مراجعه کنید:

بررسی ظاهری انگشت

 

به تورم اطراف انگشت خود نگاه کنید. تورم یکی از نشانه های اولیه پیچ خوردگی یک انگشت است. اگر انگشتتان به راحتی خم شد، رباط های متصل به استخوان انگشت ممکن است کشیده یا پاره شود. تاندون ها به سمتی که انگشت خم شد، متورم می شوند.

اگر انگشت به عقب خم شد، پشت انگشت خود را بررسی کنید. توجه داشته باشید اگر قسمت زیرین نرم انگشتتان به نظر می رسد بیشتر از حد معمول است، این نشانه ی این است که انگشت شما رگ به رگ شده و رباط های نزدیک پایه انگشتان شما کشیده یا پاره شده اند.

اگر مطمئن نیستید که انگشت شما متورم است، آن را با انگشت مربوطه در طرف دیگر مقایسه کنید.

ببینید اگر بخشی از انگشتتان یک سایه قرمز داشته باشد. همراه با تورم، نشانه قابل توجهی از یک انگشت پیچ خورده ، تغییر رنگ قرمز است. اطراف و زیر انگشت خود را بررسی کنید. اگر انگشت قرمز تر از انگشتان اطراف آن باشد، احتمال دارد که پیچ خورده باشد.

میزان قرمزی با شدت پیچ خوردگی متفاوت است. بنابراین، اگر آسیب دیدگی خفیف باشد ، پوستی که تاندون آسیب دیده را پوشش می دهد ممکن است کمی صورتی باشد.

اگر پیچ خوردگی شدید باشد، بخش بزرگی از انگشت ممکن است به شدت قرمز باشد.

همچنین ببینید

squats

با این تکنیک های ورزشی، زانوهایتان را تقویت کنید

زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن است که استخوان‌های ساق پا و ران را به هم متصل می‌کند. این عضو بدن شامل غضروف، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، و عصب‌هایی است که همگی در سلامت و حرکت مفصل نقش دارند. برخی افراد ممکن است در سن بالاتر دچار مشکلات زانو شوند و برخی ورزشکاران یا افراد مبتلا به آرتروز نیز دچار مشکلات مربوط به زانو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *