yogurt

ماست می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد!

مصرف ماست ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، اما به شرطی که قند و شکر اضافی نداشته باشد.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) اخیراً اعلام کرده که تولیدکنندگان مواد غذایی می‌توانند ادعاهای خاصی را روی ماست درج کنند که نشان می‌دهد مصرف آن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. البته این ادعا بر اساس “تحقیقات با شواهد محدود” تایید شده است.

بر اساس این یافته‌ها، خوردن حداقل ۲ کاسه ماست (۳ وعده) در هفته می‌تواند مفید باشد. با این حال، متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند در مصرف ماست‌های شیرین زیاده‌روی نکنید، چرا که قند اضافی می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

فراتر از مصرف ماست، راه‌های مؤثرتری برای کاهش خطر دیابت وجود دارد. داشتن سبک زندگی سالم که شامل رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی می‌شود، در کنار ورزش منظم، می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

همچنین، مدیریت وزن، پرهیز از مصرف قند و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، انجام آزمایش‌های غربالگری دیابت به صورت مرتب، ترک سیگار، کنترل مصرف الکل و مدیریت استرس از دیگر اقدامات کلیدی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ به شمار می‌روند.
بیشتر بخوانید ” افرادی که در غذایشان از نمک زیاد استفاده می‌کنند مراقب دیابت باشند!

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *