همه آنچه قبل از ارتودنسی باید بدانید

همه آنچه قبل از ” ارتودنسی دندان ” باید بدانید

 

لبخند زیبا با دندان های مرتب گاهی اوقات برای خیلی ها آرزوست. آنها دندان های نامرتبی دارند و با هر بار جلوی آینه رفتن یا لبخند زدن به این فکر می کنند که کاش دندان های صاف و مرتبی داشتند. این آرزو دیگر دست نیافتنی نیست. علم دندانپزشکی نه تنها در زیباسازی دندان ها به خوبی پیشرفت کرده است بلکه روش های راحت تر و ساده تری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب به کار می گیرد. از ارتودنسی های پیشگیری تا ارتودنسی های نامرئی. در روش های جدید فرد کمتر به سیم ها و براکت هایی که با هر بار حرف زدن و خندیدن خود را نشان می دهند، اذیت می شود و تا طی کردن دور کامل مشکلی از نظر ظاهری ندارد.

1. چرا از بریس استفاده کنیم ؟

 

اگر دندانپزشک شما ارتودنسی را پیشنهاد کرده است ،بدانید که بریس ها برای بهبود ظاهر دهانی طراحی شده اند. ارتودنسی دندان های کج و کوله ، وضعیت نادرست فک و اختلالات مفاصل فک را بهبود می بخشد. در صورت عدم درمان این شرایط ، نتیجه آن می تواند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، سردرد یا حتی مشکل در گفتار و جویدن باشد.

2. سن ارتودنسی اهمیتی ندارد

 

 

برای انجام ارتودنسی لازم نیست یک نوجوان باشید. در حقیقت ، ما بیماران را از سن هفت سالگی تا بزرگسالان درمان می کنیم.

این عاقلانه است که کودک خود را برای مشاوره در سنین پایین ببرید، زیرا به اندازه کافی دندان بزرگسالی دائمی رشد کرده است تا بسیاری از مشکلات را تشخیص دهد. اگر درمان ارتودنسی ضروری باشد ، ما اغلب می توانیم درمان را حتی در حالی که دندانهای اولیه فرزند شما هنوز هم است ، شروع کنیم.

اگر بزرگسالی هستید که اردتودنسی کرده اید، تنها نیستید. بریس های بزرگسالی به لطف مقرون به صرفه بودن و افزایش درک در بهداشت دهان و دندان ، در واقع محبوب تر از گذشته است .

3. ارتودنسی برای اولین بار ناراحت کننده خواهد بود

 

 

انجام ارتودنسی به طور کلی یک تجربه دردناک نیست. با این حال ، هنگام اولین بار و پس از تنظیمات منظم ، ناراحتی را تجربه خواهید کرد.

این فقط بدان معنی است که آنها کار می کنند ، و همه چیز در دهان شما حرکت می کند!

4. به طور منظم دندانپزشک خود را ملاقات کنید

 

 

اگر دندان شما به طور مرتب توسط دندانپزشک عمومی معاینه و تمیز شود ، درمان ارتودنسی شما بهتر خواهد شد. همچنین ، از آنجا که بریس ها مسواک زدن و نخ دندان را برای شما دشوارتر می کند، دندانپزشک شما می تواند اطمینان حاصل کند که مکان هایی که در دسترس نباشند ، در طول درمان شما سالم باقی مانده اند.

5. استفاده از نگهدارنده ارتودنسی مهم است

 

 

نگهدارنده شما به همان اندازه ارتودنسی برای برنامه درمانی شما بسیار مهم است. اگر آن را نپوشید، دندانهای شما حرکت می کند و ممکن است یک بار دیگر از دندانهای خود ناراضی باشید.

6. تمیز کردن بسیار مهم است

 

 

بسیار مهم است که دندان های خود را هنگام ارتودنسی کاملاً تمیز کنید.

اگر این کار را نکنید ، باکتری ها می توانند در بین آن مکان های تنگ رشد کرده و منجر به بوی بد دهان و حفره ها شوند. اگر نخ دندان نزنید، پلاک در امتداد خط لثه شما جمع می شود که می تواند منجر به بیماری لثه شود. توصیه می شود بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید تا مواد غذایی گیر کرده در بریس شما آزاد شود. حداقل ، مسواک زدن باید دو بار در روز انجام شود.

همچنین برای اطمینان از تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم ، نخ دندان توصیه می شود و باید روزانه انجام شود. همچنین ممکن است برخی از دندانپزشکان از شما بخواهند که روزی یک بار از فلوراید استفاده کنید تا مینای دندان را محافظت کنید.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *