پیامدهای ناشی از ترک ورزش

پیامدهای ناشی از ترک ورزش

وقتی پس از مدتی ورزش را ترک می کنید چه اتفاقاتی در بدنتان خواهد افتاد ترک فعالیت ورزشی برای بدن آسیب های زیادی در بردارد ورزش از زوال عقل و مشکلات حافظه پیشگیری می کند و باعث تقویت جریان خون در مغزتان می شود و با نبود فعالیت های ورزشی دچار زوال عقل خواهید شد.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کنار گذاشتن فعالیت‌های ورزشی تنها برای مدت ۱۰ روز می‌تواند جریان خون به چند ناحیه از مغز را به طور چشمگیری کاهش دهد.
، همانطور که همه می‌دانیم ورزش کردن به طور مرتب فوائد متعددی برای سلامت مغز به همراه دارد و می‌تواند مهارت‌های فکری و حافظه را تقویت کند و احتمال زوال عقلی را در سنین بالا کاهش دهد.
هر چند وقفه انداختن در حرکت‌های ورزشی روزمره موجب می‌شود جریان خون در چندین بخش مغز از جمله “هیپوکامپ” افت پیدا کند.
دکتر “جی کارسون اسمیت” نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه مریلند گفت: می‌دانیم هیپوکامپ نقش مهمی در یادگیری و قدرت حافظه دارد و اولین بخشی از مغز است که در مبتلایان به بیماری آلزایمر کوچک می‌شود.
به طور معمول کوچک شدن هیپوکامپ در اواخر دوران بزرگسالی ظاهر می‌شود که به اختلال در حافظه و افزایش خطر زوال عقلی منجر می‌شود. بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که هیپوکامپ از طریق افزایش حجم به حرکت‌های ورزشی واکنش نشان داده و بهبود وضعیت حافظه فضایی را به دنبال دارد.
در این بررسی تعدادی ورزشکار ۵۰ تا ۸۰ سال که حداقل ۱۵ سال سابقه انجام ورزش‌های مقاومتی دارند حضور داشتند. این افراد به طور معمول در هفته حداقل چهار ساعت تمرین‌های مقاومتی شدیدی انجام می‌دادند. محققان با استفاده از اسکن‌های مغزی جریان خون مغز این افراد را در دوره انجام مرتب حرکت‌های ورزشی و نیز بازه ۱۰ روزه خودداری از فعالیت‌های ورزشی ارزیابی کردند.
به گزارش مدیکال دیلی، محققان تاکید کردند در مدت ۱۰ روز خودداری افراد از ورزش، جریان خون مغزی در هشت بخش از این عضو حیاتی مغز به طور چشمگیر کاهش پیدا می‌کند.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *