راههای درمان خونریزی لثه ها

حدود 600 میلیون نفر در زندگی خود نوعی از مشکل لثه را تجربه می کنند. اما خبر خوب این است که بسیاری از این موارد را می توان در خانه درمان کرد. خونریزی لثه اولین علامت بیماری های لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت است.

خونریزی لثه های خود را درمان کنید

1. از گاز استریل استفاده کنید:

دقیقاً مانند هر خونریزی ، نگه داشتن یک قطعه نمناک از گاز در برابر ناحیه خونریزی باعث متوقف شدن خونریزی شما خواهد شد. اما اگر خونریزی لثه یک مشکل معمولی است ، باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

2. برای کاهش تورم از یک کمپرس سرد استفاده کنید و از کمپرس گرم برای تسکین درد استفاده کنید.

یک کمپرس سرد یا حتی یک مکعب یخ را در روی لثه های متورم و خونریزی نگه دارید تا فوراً خونریزی متوقف شود. یخ را در آنجا نگه دارید تا خونریزی متوقف شود ، اما اگر لثه های شما حتی پس از 10 دقیقه استفاده از کمپرس یا یخ خونریزی دارد ، به پزشک مراجعه کنید.

برای تسکین درد می توانید از یک کمپرس گرم استفاده کنید. اما فقط پس از ، از بین رفتن التهاب از آن استفاده کنید.

3. از دهانشویه آب نمکی استفاده کنید:

1 قاشق غذاخوری نمک دریا را به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید. هم بزنید تا نمک حل شود. حدود 30 ثانیه یک جرعه از آن را در دهان خود بچرخانید و آن را تف کنید. این کار را 4-5 بار انجام دهید. و این کار را دو بار در روز ، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید. آب شور تورم در لثه ها را کاهش می دهد و به جلوگیری از خونریزی لثه کمک می کند. همچنین باعث ایجاد یک محیط قلیایی موقت بالا در داخل دهان می شود ، بنابراین زنده ماندن باکتری ها را دشوار می کند.

4- از دهانشویه عاری از الکل استفاده کنید:

استفاده از دهانشویه یک راه عالی برای از بین بردن التهاب لثه است که باعث خونریزی لثه می شود و باکتری های دهان را از بین می برد.

5. از کیسه های چای استفاده کنید:

یک کیسه چای را در آب جوش قرار دهید. بعد از 2 دقیقه آن را جدا کرده و بگذارید خنک شود. حالا کیسه چای را روی ناحیه آسیب دیده لثه های خود بمالید. بگذارید 5 دقیقه بماند. چای حاوی اسید تاننیک است که می تواند به تسکین عفونت لثه کمک کند.

6. سبزیجات ترد بخورید:

خوردن سبزیجات ترد مانند کرفس و هویج بین وعده های غذایی به از بین بردن مانده مواد غذایی از دندان کمک می کند و از این طریق از بروز بیماری های لثه جلوگیری می کند. خوردن این مواد همچنین به تولید بزاق کمک می کند که دهان را بیشتر تمیز می کند. همچنین ، به دلیل اینکه مقادیر کمی قند و کربوهیدرات دارند ، در پوسیدگی دندان ها تاثیری نمی گذارد.

7. سبزیجات برگدار بیشتری بخورید:

کمبود ویتامین K می تواند باعث لخته شدن خون شود. این می تواند دلیل این باشد که خونریزی لثه های شما مدت زمان طولانی تر از زمان معمول متوقف می شود. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، کلم و کاهو منبع عالی ویتامین K هستند.

8. چای بابونه بنوشید:

یک فنجان آب جوش آورده و یک کیسه چای بابونه را در آن قرار دهید. 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید. حالا بگذارید چای خنک شود. پس از خنک شدن ، چای را در دهان خود بریزید و بنوشید. بابونه خاصیت ضد التهابی و آرامش بخش ماهیچه ای دارد. چای بابونه همچنین ترش کردن معده را درمان می کند و می تواند زخم های دهان را تسکین دهد.

منبع:بیتوته

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …