اگزمای پوستی در فصل پاییز شایع میشود

اگزمای پوستی در فصل پاییز شایع میشود

به دلیل سرد شدن هوا برخی از افراد ترجیح می‌دهند دوش گرم بگیرند، اما آب گرم با درجه بالا چربی پوست را ازبین می‌برد و باعث تشدید خشکی،‌ خارش و اگزما می‌شود.
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به اینکه در فصل پاییز اگزمای پوستی شیوع بیشتری دارد، تأکید کرد: آب گرم با درجه بالا چربی پوست را از بین می‌برد و باعث تشدید خشکی،‌ خارش و اگزما می‌شود.
پروین منصوری، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه در فصل پاییز و بهار آلرژی‌های پوستی و تنفسی بیشتر می‌شود بیان کرد: سرد شدن هوا، وزش باد و پراکنده شدن گرده‌های مختلف گل باعث خشکی پوست و تشدید آن می‌شود.
منصوری تصریح کرد: به دلیل سرد شدن هوا برخی از افراد ترجیح می‌دهند دوش گرم بگیرند، اما آب گرم با درجه بالا چربی پوست را ازبین می‌برد و باعث تشدید خشکی،‌ خارش و اگزما می‌شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ضمن تأکید بر اجتناب از استحمام روزانه در پائیز، بیان کرد: اما دوش گرفتن بدون استفاده از مواد پاک کننده با آب ولرم و چرب کردن با لوسیون‌های بدن یا روغن‌هایی که مخصوص چرب کردن پوست‌های خشک است می‌تواند به این افراد کمک کند.
منصوری، گفت: صابون‌ها و مواد پاک کننده‌ای که حالت اسیدی و قلیایی بالا دارند برای افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند مفید نیست، و بهتر است از صابون‌هایی با PHخنثی و معادل PH پوست استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه خارش یکی از علائم مهم خشکی پوست است، ادامه داد: افرادی که مبتلا به آلرژی و اگزمای آتوپیک هستند به دلیل شرایط جوی فصل پاییز بیشتر به این مشکل دچار می‌شوند.
این متخصص بیماری‌های پوست و مو برای پیشگیری از تشدید خشکی پوست، خارش و اگزما در پاییز مهمترین نکته را دوری از مواد حساسیت‌زا دانست و گفت: این افراد سعی کنند کمتر و در مواقع ضروری از خانه خارج شده و اگر دچار آسم و یا تنگی نفس نیستند از دستگاه‌های بخور مرطوب سرد در محل زندگی استفاده کنند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی در پایان افزود: به دلیل سردشدن هوا توصیه می‌شود افراد لباس‌های کلفت به ویژه لباس‌های پشمی بپوشند و برای کاهش اگزما و خارش پوست بهتر است در صورت استفاده، زیر لباس‌هایی با الیاف نایلون و پلاستیک لباس‌های نخی پوشیده شود.
منبع: فارس

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *