علت درد کشاله ران سمت راست در زنان

شایع ترین علت درد کشاله ران در زنان :

 

به طور معمول ، درد شما در اثر آسیب دیدگی یکی از ساختارهای ساق پا که به کشاله ران شما متصل است ، مانند کشش یا پارگی عضلات ، رباط یا تاندون ایجاد می شود.

“کشش کشاله ران” معمولاً به پارگی یا کشش عضلات ، که در قسمت داخلی ران قرار دارند ، اطلاق می شود.

این نوع صدمات کشاله ران معمولاً در اثر استفاده بیش از حد ایجاد می شود و در بین افراد فعال جسمی رایج است.

10 دلیل دیگر درد کشاله ران سمت راست در خانمها :

 

فراتر از آسیب دیدگی در عضله ، رباط یا تاندون ، درد کشاله ران شما می تواند نتیجه هر یک از شرایط مختلف مانند موارد زیر باشد:

آرتروز در باسن شما :

یک علامت بارز ورم مفاصل ران ، درد در ناحیه کشاله ران عمیق است که گاهی اوقات به سمت قسمت داخلی پا تا ناحیه زانو تابیده می شود. این درد کشاله ران می تواند با ایستادن یا راه رفتن برای طولانی مدت زمان شدیدتر شود.

غدد لنفاوی بزرگ شده :

گره های لنفاوی ، که به آن غدد لنفاوی نیز گفته می شود ، در کشاله ران (غدد لنفاوی اینگوینال یا فمورال) به دلایل مختلف از جمله آسیب ، عفونت ( لنفادنیت ) یا به ندرت سرطان ممکن است تورم ایجاد کرده و باعث ناراحتی شود.

فتق فمورال :

در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد ، فتق فمورال برآمدگی و بیرون زدگی احشا در قسمت بالای ران و نزدیک کشاله ران می‌باشد. در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که یک قسمت کوچک از روده باریک وارد کانال فمورال می‌شود. کانال فمورال حاوی گره لنفاوی روزنمولر و عروق لنفاوی میباشدو دقیقاً در زیر لیگامان اینگواینال واقع شده‌است.

شکستگی لگن :

با شکستگی لگن ، درد به طور معمول در کشاله ران یا بالای ران فوقانی خارجی وجود خواهد داشت. اگر استخوان لگن شما در اثر مواردی مانند سرطان یا آسیب و استرس ضعیف شود ممکن است مدتی قبل از شکستگی احساس درد در ناحیه کشاله ران یا ران داشته باشید.

فتق اینگوینال :

فتق مغبنی یا فتق اینگوینال در ناحیه کشاله ران است. اگرچه در مردان شایع تر است ، فتق اینگوینال بافت داخلی است که از طریق یک نقطه ضعف در عضلات کشاله ران شما فشار می آورد.

به عنوان یک زن ، ممکن است شما یک فتق مایع غیر انعطاف پذیر یا مخفی داشته باشید که باید با استفاده از لاپاراسکوپی ارزیابی شود.

سنگ کلیه :

سنگ کلیه یک ترکیب سختی از مواد معدنی و نمکی است که در کلیه های شما ایجاد می شود. یک سنگ کلیه به طور معمول باعث ایجاد درد نمی شود تا در کلیه یا به سمت مجرای ادرار شما که مثانه شما را به کلیه شما وصل می کند حرکت کند.

سنگ کلیه را می توان با دردی که به کشاله ران کشیده می شود احساس کرد.

علائم دیگر سنگ کلیه می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد شدید در ناحیه کمر و پهلو

تهوع و استفراغ

نیاز مداوم به ادرار کردن

درد هنگام ادرار کردن

ادرار قهوه ای ، قرمز یا صورتی

ادرار اغلب در مقادیر اندک

ورم استخوان پوبیس :

ورم استخوان پوبیس یک التهاب غیر عفونی کننده سمفیز pubic است ،سمفیز پوبیس یک مفصل غضروفی ( که از فیبرو غضروف تشکیل شده) می باشد که بوسیله لیگامانهای خیلی قوی بسته شده است. این بدان معنی می باشد که حرکات خیلی محدودی در این مفصل رخ می دهد.

علائم ورم استخوان پوبیس می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد شدید در ناحیه کشاله ران که با پیاده روی ، بالا رفتن از پله ها ، عطسه و سرفه تشدید می شود.

اختلال در راه رفتن

تب درجه پایین

کیست تخمدان :

از جمله علائم کیست تخمدان درد است که از کشاله ران شما به طرف دنده های تحتانی و لگن تابیده می شود. بیشتر کیست تخمدان علائمی ایجاد نمی کند. اگر علائم شما ایجاد شود ، می تواند در قسمت تحتانی شکم در طرف محل قرارگیری کیست باشد:

درد

فشار

ورم

نفخ

اگر کیست پارگی داشته باشد ، ممکن است درد ناگهانی و شدیدی را تجربه کنید.

فشار روی عصب :

هنگامی که توسط بافت اطراف آن مانند عضله ، استخوان یا تاندون ، روی عصب فشار وارد شود ، می تواند عملکرد آن عصب را مختل کند. عصبی که در لگن قرار دارد می تواند منجر به سوزش یا درد شدید در کشاله ران شود.

عفونت ادراری :

عفونت ادراری ممکن است منجر به درد کشاله ران متوسط ​​تا شدید شود که هنگام ادرار کردن می تواند شدت یابد.

علائم دیگر عفونت ادراری می تواند شامل موارد زیر باشد:

نیاز مداوم به ادرار کردن

ادرار اغلب در مقادیر اندک

ادرار با بوی قوی

ادرار ابری

ادرار قهوه ای ، قرمز یا صورتی

درد در دوران بارداری

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *