خورا =کی های مفید در دوران قاعدگی

خوراکی های مفید در دوران قاعدگی

به گفته www.healthline.com هر شخصی در دوران قاعدگی علائم دردناک و ناراحت کننده ایی را تجربه خواهد کرد که با مصرف برخی از غذاها و خوراکی ها علائم تسکین میابد و برخی دیگر سبب افزایش درد و بدتر شدن اوضاع می‌شوند که شما می‌توانید با حذف یا اضافه کردن برخی مواد غذایی به بهبود علائم قاعدگی کمک کنید. برخی از این علائم عبارتند از:

نفخ

سردرد

اسهال

خستگی

حالت تهوع

گرفتگی شکم

نوسانات خلقی

خوارکی های مفید

آب 

نوشیدن آب فراوان خصوصا در دوران قاعدگی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است زیرا هیدراته ماندن بدن می‌تواند شانس ابتلا به سردردهای ناشی از کم آبی را کاهش دهد همچنین از نفخ شکم نیز در دوران قاعدگی جلوگیری می‌کند.

میوه

میوه های پر آب مانند هندوانه و خیار برای دهیدراته ماندن بسیار مفید هستند. همچنین قند موجود در میوه های شیرین می‌تواند میل خوردن غذاهای شیرین را در شما کنترل کند. می‌توانید در این دوران میوه هایی مانند: زردآلو، گلابی، پرتقال، ذرت، هویج و… را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ می‌تواند سطح آهن شما را افزایش بدهد. پایین آمدن سطح آهن در دوران قاعدگی خصوصا اگر خونریزی زیادی داشته باشید منجر به خستگی، بدن درد و سرگیجه می‌شود که با مصرف سبزیجات سبز برگ می‌توانید این کمبود آهن را تا حدی کنترل و جبران کنید.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند درد عضلات و حالت تهوع را کاهش دهد. یک فنجان چای زنجبیل در بهبود علائم قاعدگی موثر است اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن باعث سوزش معده می‌شود.

مرغ

مرغ یکی دیگر از مواد مملو از آهن و پروتئین است که می‌توانید آن را در طول دوران قاعدگی به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین، آهن، اسیدهای چرب و امگا 3 است. آهن موجود در ماهی با کاهش سطح آهنی که طی دوران قاعدگی تجربه می‌کنید، مقابله می‌کند همچنین امگا 3 موجود در ماهی علاوه بر کاهش درد قاعدگی می‌تواند افسردگی ناشی از نوسانات خلقی را کاهش دهد.

آجیل و خشکبار

اکثر آجیل ها مملو از مواد مغذی از جمله : اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، منیزیوم و ویتامین های مختلف هستند. اگر نمی خواهید آجیل را به تنهایی مصرف کنید، می‎توانید از کره یا شیره آجیل ها استفاده کنید یا آن ها را در اسموتی خود مخلوط کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ می‌تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه که سرشار از آهن و منیزیوم است در نظر گرفت. به طور کلی از هر 100 گرم شکلات تلخ 70 تا 85 درصدی، حاوی 67 درصد آهن و 58 درصد منیزیوم است.

ماست

بسیاری از بانوان در طی دوران قاعدگی یا بعد از آن دچار عفونت های قارچی می‌شوند. خوراکی های غنی از پروبیوتیک مانند ماست می‌تواند به افزایش باکتری های مفید در سطح واژن کمک کرده و با عفونت های قارچی ایجاد شده مبارزه کند.

سخن پایانی

بهتر است در این دوران برای تسکین درد و جلوگیری از بیشتر شدن علائم قاعدگی از خوراکی ها و مواد غذایی طبیعی استفاده کنید. همچنین بهتر است در این دوران از خوردن مواد غذایی شور، ترش، تند، کافئین دار و همچنین مصرف مشروبات الکلی خود داری کنید. علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم و رعایت بهداشت در این دوران، می‌توانید از ورزش های سبک هوازی و یوگا، کمپرس آب گرم، ماساژ برای بهبود علائم کمک بگیرید.

 

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *