ابداع روشی جدید برای تشخیص سریع تر باکتری

ابداع روشی جدید برای تشخیص سریع تر باکتری

یک محقق آمریکایی روش جدیدی ابداع کرده است که تشخیص باکتری های بیماری زا را سریعتر می سازد؛ این روش تشخیصی فرصت بهتری برای نجات جان بیماران در اختیار پزشکان قرار می دهد.
‘برت ایتچبران’ استادیار طب اورژانس در کالج اوستئوپاتیک مدیسین، یک سیستم تشخیص مولکولی ابداع کرده است که می تواند باکتری های خطرناک مانند ای کولای ، عفونت های استاف، و حتی برخی از ابرمیکروب ها را شناسایی کند.
عفونت استاف یک مشکل شایع ناشی از باکتری استافیلوکوک است که ، معمولا بر روی پوست پیدا می شود. عفونت با وارد شدن باکتری ها به داخل پوست نفوذ کرده و ضایعه بوجود می آورد.
این آزمایش با استفاده از خون، ادرار، آب دهان، زخم، مدفوع یا نمونه های مایع نخاع افراد آلوده انجام می شود و نتایج آن طی 2 ساعت مشخص می شود.
این محقق بیش از یکسال است که در یک آزمایش بالینی برای تایید آزمایش تشخیصی خود به نام In-Dx بسر می برد و نتایج اولیه آزمایش وی امیدوارکننده به نظر می رسند.
رویه تشخیصی این محقق برای بیمار و پزشک هر دو نسبتا ساده است. در این رویه تشخیصی ابتدا یک نمونه گرفته می شوند و به یک میزان کوچکتر تغلیظ می شود. سپس بعد از اعمال حرارت که سلول های نمونه را می شکند، نمونه در پانل آزمایش In-Dx قرار می گیرد و بعد از 20 دقیقه انکوباسیون(دوره کمون یا نهفتگی)، نمونه مثبت تغییر رنگ می دهد و ارگانیسم مهاجم را آشکار می سازد.
این محقق خاطر نشان کرد که سیستم تشخیصی وی یک میزان دقت حدود 85 درصدی در تشخیص دقیق باکتری داشته است و به نظر می رسد که نمونه های ادرار و زخم نتایج دقیق تر و سریع تری تولید می کنند.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *