Treating-diabetes-with-ai

ایمپلنت ریزمقیاسی که با قرار گرفتن در چشم دیابت را درمان می‌کند!

به نقل از سایت یورونیوز محققان سوئدی می‌گویند که این ارگان‌ کوچک که با استفاده از سلول‌های پانکراس (سلول‌های ترشح کننده انسولین) تولید شده با قرار گرفتن در چشم، درمان سلولی دیابت و سایر بیماری‌ها را ممکن می‌کند.

دانشمندان سوئدی، جزایر لانگرهانس (جزایر پانکراس)، خوشه‌های سلولی موجود در لوزالمعده که انسولین تولید می‌کنند، را از این نظر مدنظر قرار دادند که پیشتر از سلول‌های اهدایی این عضو در درمان تجربی دیابت نوع اول نتایج امیدوارکننده‌ای حاصل شده بود.

در واقع، سیستم ایمنی افراد مبتلا به دیابت نوع اول به سلول‌هایی که برای ساختن انسولین (هورمونی که در تنظیم سطح قند خون نقش دارد) استفاده می‌شود، حمله می‌کند.

اما محققان سوئدی می‌گویند که کاشت ایمپلنت در چشم برای دفع این حملات ایده‌آل است زیرا چشم می‌تواند مواد یا مولکول‌های خارجی را بدون برانگیختن واکنش التهابی سیستم ایمنی بدن تحمل کند.

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *