چه زمانی باید ماسک بزنیم؟

چه موقعی باید ماسک بزنیم؟

همگی شما برای جلوگیری از شیوع COVID-19 همه تلاش خود را انجام می دهید ، اما ممکن است با اطلاعات متناقضی در مورد ماسک های صورت و زمان پوشیدن آنها روبرو شوید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند از ماسک استفاده کنید تا از شیوع COVID-19 جلوگیری کنید. ماسک با گرفتن قطرات تنفسی شما هنگام نفس کشیدن، صحبت کردن یا سرفه کار می کند. در حالی که باید ماسک خود را در ملا عام بزنید ، لازم نیست همیشه از ماسک استفاده کنید.

 

 زمانهایی که باید از ماسک استفاده کنید :

• وقتی در ملاء عام هستید ماسک بزنید، به خصوص اگر نمی توانید از فاصله اجتماعی استفاده کنید. در صورت بیمار بودن ، ماسک شما از دیگران محافظت می کند ، همچنین ممکن است کمی از شما محافظت کند. CDC توصیه می کند همه افراد بالای 2 سال در مکان های عمومی ماسک بزنند تا از انتشار COVID-19 جلوگیری کنند. همیشه هنگام خرید ، انجام کارها یا پیاده روی های اجتماعی ، ماسک بزنید.

• قبل از رفتن به جایی که شلوغ است مثل فروشگاه مواد غذایی ، داروخانه ، فروشگاههای بزرگ ، اتوبوس، مدرسه ، سالن بدنسازی یا مساجد بسیار مهم است که ماسک بزنید. فاصله اجتماعی در این نوع مکان ها دشوار است ، بنابراین شیوع ویروس راحت تر است.

• قبل از گذراندن وقت با افرادی که با شما زندگی نمی کنند ، ماسک بزنید. تشخیص اینکه نیاز به ماسک در اطراف خانواده یا دوستان دارید ، واقعاً سخت است. ممکن است در کنار افرادی که به آنها اهمیت می دهید ، وسوسه شوید که از ماسک خود را بردارید ، اما این یک ایده بد است. هر وقت در اطراف کسی هستید که جزء خانواده شما نیست ، ماسک خود را بزنید. این شامل اجتماعات کوچک خانوادگی ، دیدار با دوستان و … است.

• اگر COVID-19 دارید از ماسک در خانه استفاده کنید. در بیشتر موارد ، در خانه خود نیازی به استفاده از ماسک نخواهید داشت. با این وجود ، در صورت بروز هرگونه علائم COVID-19 ، در خانه از ماسک استفاده کنید تا از خانواده یا هم اتاقی خود محافظت کنید. ماسک خود را بزنید تا زمانی که یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی تأیید کند که ویروس کرونا ندارید.

• اگر ممکن است COVID-19 داشته باشید به جز برای مراجعه به پزشک در خانه بمانید. علائم COVID-19 شامل سرفه ، تب ، لرز ، تنگی نفس یا مشکل در تنفس ، سردرد ، از بین رفتن حس چشایی یا بویایی، احساس خستگی ، درد بدن ، گلو درد ، احتقان ، آبریزش بینی ، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال است.

• همچنین اگر شخصی در خانه شما تایید شده است که COVID-19 دارد، بهتر است ماسک بزنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که ممکن است ماسک شما هیچ محافظی نداشته باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا هنگام بهبودی جدا از بیمار خود بمانید. علاوه بر این ، دستان خود را اغلب بشویید و سطوح لمسی بالا را روزانه ضد عفونی کنید.

• به کودک خود یادآوری کنید که وقتی نتواند فاصله اجتماعی داشته باشد ، ماسک بزند. در حالی که بعضی از بچه ها با زدن ماسک خوب هستند ، اما ممکن است شما با جنگ مداوم با فرزند خود باشید تا از ماسک استفاده کند. این می تواند بسیار ناامید کننده باشد ، به خصوص که می خواهید بچه های شما سالم بمانند. شما می توانید به کودک خود توصیه می کند هنگامی که در نزدیکی افرادی است که با آنها زندگی نمی کنند ، ماسک بزند.

• اگر نمی توانید در حین انجام ورزش ماسک بزنید، بهتر است به جای باشگاه در بیرون یا در خانه ورزش کنید. اگر ماسک دارید ممکن است نفس کشیدن در حین ورزش مشکل باشد. اگر در تنفس مشکل دارید ماسک خود را بردارید و در خانه و یا در بیرون از خانه با فاصله اجتماعی ورزش کنید. به این ترتیب ، دیگر لازم نیست نگران گسترش COVID-19 باشید.

• اگر بیمار نیستید، ماسک خود را در خانه بردارید. احتمالاً در حال عادت کردت برای استفاده از ماسک در همه جا هستید ، بنابراین ممکن است احساس کنید که باید همیشه از ماسک استفاده کنید اما شما نیازی به استفاده از ماسک در خانه ندارید، مگر اینکه ممکن است COVID-19 داشته باشید یا تست مثبت داشته باشید.

اگر کسی که با شما زندگی نمی کند به خانه شما بیاید ، چه میهمان باشد و چه یک تعمیرکار ، ماسک خود را بزنید.

• ماسک خود را هنگام شنا بردارید. اگر ماسک شما خیس شد ، نفس کشیدن از طریق آن برای شما بسیار سخت خواهد بود. از آنجایی که خشک نگه داشتن ماسک هنگام شنا بسیار دشوار است ، CDC می گوید ماسک خود را تا زمانی که از آب خارج نشده اید ،بردارید. با این حال ، در مورد فاصله اجتماعی در حالی که در آب قرار دارید ، بسیار کوشا باشید.

• ماسک را روی صورت کودک زیر 2 سال یا کسی که قادر به برداشتن آن نیست قرار ندهید. در حالی که ماسک ها برای متوقف کردن انتشار COVID-19 بسیار مهم هستند ، اما برای همه مناسب نیست. نوزادان و کودکان نوپا ممکن است نتوانند با خیال راحت ماسک بپوشند و اگر در تنفس مشکل دارند نمی توانند به شما بگویند. به همین ترتیب ، ماسک را برای کسی که بیهوش است یا قادر به حرکت نیست ، نگذارید.

• اگر می خواهید ماسک قابل استفاده مجدد داشته باشید از ماسک پارچه ای استفاده کنید. شاید شایعاتی را دیده باشید که ماسک های پارچه ای مؤثر نیستند ، اما متخصصان موافق هستند که آنها به جلوگیری از انتشار COVID-19 کمک می کنند. می توانید ماسک پارچه ای را از فروشگاه خریداری کنید یا خودتان آن را درست کنید . ماسکی را انتخاب کنید که حداقل 2 لایه پارچه برای محافظت بهتر داشته باشد.

• اگر با کسی که ناشنوا یا مشکل شنوایی دارد ، در تماس هستید از ماسک شفاف استفاده کنید. افرادی که هنگام شنیدن مشکل دارند اغلب لبخوانی می کنند و ماسک از لب خوانی آنها جلوگیری می کند. اگر شخصی در زندگی شما است که لبهای شما را می خواند پوشیدن ماسک معمولی برای شما مشکل است ، در عوض ، ماسکی را تهیه کنید که شفاف باشد تا شخص بتواند لبهای شما را ببیند.

• اگر نمی خواهید ماسک خود را بشویید ماسک های یکبار مصرف استفاده کنید. ممکن است از شستن و استفاده مجدد از ماسک ها عصبی شوید و این اشکالی ندارد. می توانید ماسک های یکبار مصرف را امتحان کنید.

از ماسک های یکبار مصرف خود استفاده مجدد نکنید. همیشه آنها را بعد از هر بار استفاده دور بیندازید.

• برای هر کودک ماسک هایی با اندازه مناسب کودک تهیه کنید. کودکان معمولاً دارای چهره های کوچکتر از بزرگسالان هستند ، بنابراین یک ماسک بزرگسال به درستی آنها را نمی پوشاند. ماسک خیلی بزرگ محافظت خوبی ندارد و ممکن است برای کودک ناراحت کننده باشد. خوشبختانه ، می توانید ماسک های کوچکتری را که برای بچه ها تهیه شده است ، خریداری کنید. برچسب را روی ماسک هایی که خریداری می کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نظر اندازه مناسب کودک هستند.

از عکس های جالب استفاده کنید تا کودک شما از پوشیدن ماسک های خود بیشتر هیجان زده شود.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *