almonds

یک میان وعده ساده برای کاهش وزن

بسیاری از افراد به دلیل کالری و چربی بالا از مصرف مغزها، از جمله بادام، اجتناب می‌کنند. اما جای نگرانی نیست! بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که در رژیم لاغری خود بادام گنجانده بودند، به اندازه افرادی که اصلا بادام نمی‌خوردند، وزن کم کردند. جالب‌تر اینکه، این گروه حتی از نظر سلامت قلب و متابولیسم نیز بهبودهایی را تجربه کردند.

راز این موضوع چیست؟ بادام سرشار از انواع مواد مغذی است که به بدن شما سوخت می‌رساند و احساس سیری ایجاد می‌کند. این احساس سیری می‌تواند به شما در کنترل پرخوری و پایبندی به رژیم غذایی‌تان کمک کند. متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی متعادل، می‌تواند در مدیریت وزن و رسیدن به اهداف کاهش وزن‌تان بسیار موثر باشد.

البته نکاتی را هم باید در نظر داشته باشید. بادام، با اینکه برای سلامتی مفید است، اما کالری بالایی دارد. پس مصرف آن را باید کنترل کنید. متخصصان توصیه می‌کنند روزانه حدود یک تا دو اونس (معادل ۳۰ تا ۶۰ گرم) بادام مصرف کنید، تقریباً به اندازه‌ای که در کف دستتان جا می‌شود.

بیشتر بخوانید “ چرا قبل از خوردن بادام بهتر است آن را خیس کنیم؟

هنگام خرید بادام، به سراغ بادام‌های بدون نمک یا کم‌نمک بروید تا از مصرف بیش از حد سدیم جلوگیری کنید. همچنین مراقب بادام‌های طعم‌دار باشید، زیرا ممکن است حاوی قندهای افزودنی یا مواد افزودنی مضر باشند.

فراموش نکنید که علاوه بر بادام، مصرف سایر مغزها را نیز در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. هر مغز، طعم و مجموعه مواد مغذی خاص خود را دارد.

به جای اینکه سراغ میان‌وعده‌های فرآوری‌شده بروید، می‌توانید از یک مشت بادام به عنوان یک گزینه مغذی و سیرکننده استفاده کنید. بادام را می‌توانید به روش‌های مختلفی در رژیم غذایی خود جای دهید. برای مثال، می‌توانید بادام خرد شده را روی سالاد، ماست یا بلغور جو دوسر بپاشید تا ترد و طعم به آن‌ها اضافه کنید. حتی می‌توانید از آرد بادام به عنوان روکش مرغ یا ماهی پخته شده استفاده کنید تا یک طعم متفاوت و سالم را تجربه کنید.

پس دیگر نگران چربی و کالری بادام نباشید. بر اساس یافته‌های علمی، بادام می‌تواند با خیال راحت در رژیم لاغری شما جای داشته باشد، به شرطی که نکات مربوط به مصرف و ترکیب آن با سایر مواد غذایی را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید “ چه اتفاقی می افتد اگر شما 4 بادام در روز بخورید؟

منبع HEALTHLINE

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *