Lack-of-sleep-and-heart-risk

بی‌خوابی و کمبود خواب، خطر بیماری قلبی را در زنان افزایش می‌دهد

مطالعه جدیدی نشان می دهد که کمبود خواب طولانی مدت در زنان با خطر ابتلا به بیماری قلبی در ارتباط است. زنانی که به طور مداوم دچار بی خوابی بودند یا کمتر از ۵ ساعت در شب می خوابیدند، حتی با وجود داشتن عوامل خطر دیگر، ۷۵ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار داشتند. این مطالعه نشان می دهد که عادات خوابی که در سنین میانسالی شکل می گیرد، تاثیر بسزایی روی سلامت قلب در آینده دارد.

محققان در این مطالعه که در مجله Circulation منتشر شده، به بررسی عادات خواب و وضعیت سلامتی نزدیک به ۳۰۰۰ زن ۴۲ تا ۵۲ ساله پرداختند. شرکت کنندگان در این مطالعه زنانی بودند که هنوز یائسه نشده بودند و از داروهای هورمونی استفاده نمی کردند.

طبق گفته محققان، یک چهارم از زنان مورد مطالعه به طور مرتب علائم بی خوابی را تجربه می کردند، مشکلاتی مانند به خواب رفتن سخت، بیدار شدن در طول شب یا زودتر از موعد بیدار شدن. همچنین، ۱۴ درصد از شرکت کنندگان کمبود خواب داشتند یعنی به طور مرتب کمتر از ۵ ساعت در شب می خوابیدند.

یافته های کلیدی این مطالعه عبارتند از:

  • زنانی که به طور مداوم علائم بی خوابی را داشتند، در آینده بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار داشتند.
  • زنانی که به طور مرتب کمتر از ۵ ساعت در شب می خوابیدند، کمی بیشتر در معرض بیماری قلبی بودند.
  • زنانی که هم به طور مداوم علائم بی خوابی داشتند و هم کمتر از ۵ ساعت می خوابیدند، حتی با در نظر گرفتن سایر عوامل خطر، ۷۵ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار داشتند.

این مطالعه اهمیت خواب با کیفیت را برای سلامت قلب زنان، به ویژه در سنین میانسالی، برجسته می کند.

بیشتر بخوانید ” با داشتن خواب منظم احتمال مرگ و میر را کاهش دهید
منبع: HEALTHLINE

همچنین ببینید

Climbing stairs

بالا رفتن از پله، دارویی بدون نسخه برای داشتن قلبی سالم

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بالا رفتن از راه‌ پله با سلامت بهتر قلب و کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. پزشکان برای سلامت عمومی، بالا رفتن روزانه از سه تا شش طبقه پله را توصیه می‌کنند. برای اینکه بالا رفتن از پله را بیشتر در برنامه سلامتی و تناسب اندام خود بگنجانید، هر جا که ممکن است از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *