sleep

با داشتن خواب منظم احتمال مرگ و میر را کاهش دهید

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که منظم بودن عادات خواب مهم‌تر از مدت زمان خواب است و خواب منظم می‌تواند باعث کاهش خطر مرگ افراد شود!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که منظم بودن عادات خواب مهم‌تر از مدت زمان خواب است.

نداشتن خواب کافی با مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و کلیوی، فشار خون بالا، افسردگی و موارد دیگر مرتبط است؛ پژوهش جدیدی که در نشریه Sleep منتشر شد، میزان سازگاری افراد را با زمان خواب و بیداری خود با مدت زمان خواب افراد در طول شب مقایسه کرد.

نویسندگان مطالعه دریافتند که منظم بودن خواب، بهتر از افزایش مدت زمان خواب، خطر مرگ‌ومیر افراد را کاهش می‌دهد و میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و بیماری‌های متابولیک قلبی در افرادی که منظم‌ترین برنامه‌های خواب را داشتند، کمتر از سایر افراد بوده است.

بیشتر بخوانید ” خواب ناکافی چه مشکلاتی را برای کودکان ایجاد می‌کند؟

این مطالعه به‌روی داده‌های تقریباً 61000 شرکت‌کننده از گروه در بریتانیا متمرکز بود. شرکت‌کنندگان به‌طور متوسط حدود 63 سال سن داشتند، نیمی از آنها زن و نیمی دیگر مرد بودند.

محققان به‌مدت یک هفته، فعالیت افراد را از طریق یک دستگاه که شبیه به یک ساعت هوشمند است، ردیابی کردند. این دستگاه به محققان این امکان را می‌دهد تا با در نظر گرفتن چُرت‌ها، خواب پراکنده و دوره‌هایی که افراد در نیمه‌شب بیدار هستند، تخمین بزنند که هر فرد چه‌زمانی به خواب می‌رود و چه‌زمانی بیدار می‌شود.

داده‌های این دستگاه برای تعیین «شاخص نظم خواب» هر فرد مورد استفاده قرار گرفت که نشان می‌دهد خواب یک فرد در مقیاس صفر تا 100 ثابت است؛ عدد 100 نشان‌دهنده خواب کاملاً منظم است.

با مقایسه داده‌های مرگ‌و‌میر برای شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند افرادی که حداقل نمره 71 را در شاخص نظم خواب کسب کرده‌اند، بین 20 تا 48 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. این گروه همچنین بین 16 تا 39 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان و 22 تا 57 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی متابولیک را داشتند.

منظور از خواب منظم چیست؟

یکی از محققان این پژوهش می‌گوید: منظور از خواب منظم این است که زمان خواب و بیدار شدن مشخصی داشته باشید؛ مهم نیست چه‌ساعتی به رختخواب می‌روید، مهم نیست آخر هفته باشد یا روزهای دیگر هفته، هر روز سر ساعت معینی بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید علاوه بر زمان بیدار شدن، افراد باید حدود هفت یا هشت ساعت بخوابند و برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید “ کمبود خواب چه تاثیری بر سلامت بدن دارد؟!

همچنین ببینید

Fatigue-and-vitamin-deficiency

کمبود ویتامینی که منجر به خستگی مداوم شما می‌شود

کمبود ویتامین B۱۲ یک مشکل شایع جسمی است که می‌تواند عواقب جدی داشته باشد اما پزشکان اغلب آن را نادیده می‌گیرند. ویتامین B۱۲ در رژیم غذایی کمیاب است و تنها در خوراکی‌هایی که از منابع حیوانی تهیه می شوند، یافت می شود. بدن انسان روزانه تنها به ۲.۴ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارد که مقدار بسیار بسیار کمی است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *