ترافیک را با لبخند دور بزنید!

تهران یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیاست. این مسئله به دلیل تمرکز امکانات رفاهی گوناگون در این شهر است. نکته‌ای که موجب جذب افراد از اقصی نقاط کشور می‌شود.

افرادی که به دنبال کشف فرصت‌های بیشتر و داشتن یک زندگی با کیفیت هستند. با این وجود اگرچه زندگی در تهران می‌تواند به معنای دستیابی به امکانات بیشتر و بهتر باشد، اما مشکلات خاص خود را هم دارد. یکی از این مشکلات که محدود به تهران نیست و تمام کلان شهرهای دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئله ترافیک است.

هر کس که تجربه زندگی در تهران را داشته باشد، به خوبی می‌داند که هر روز زمان زیادی از زندگی شهروندان تهرانی در ترافیک سپری می‌شود. کافی است فاصله میان خانه تا محل کارتان فاصله میان دو سوی شهر باشد تا دست کم 4 تا 5 ساعت از وقتتان در ترافیک تلف شود.

اما این ترافیک چه تاثیری بر روی زندگی ما دارد؟ ترافیک از جهات گوناگونی بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد. ترافیک نه تنها زمان زیادی از وقتی که ما در اختیار داریم را تلف می‌کند، که کلافگی ناشی از این تلف شدن وقت به مرور ما را به افرادی عصبی و پرخاشگر بدل می‌کند. این پرخاشگری هم خود را در روابط ما با اطرافیان و نزدیکانمان نشان می‌دهد و هم در رفتار ترافیکی و رانندگی ما در خیابان بروز پیدا می‌کند.

این مسئله تا حدی جدی است که هر ساله تعداد زیادی دعواهای خیابانی در ترافیک اتفاق می‌افتد که برخی از آنها باعث ایجاد صدمات جانی و مالی نیز می‌شوند. دعواهایی که بخشی از آن‌ها به دلیلی کلافگی ما از ترافیک است. کلافگی که باعث رعایت نکردن قواعد صحیح رانندگی و پرخاشگری با دیگر رانندگان می‌شود.

حالا تصور کنید با اینکه شاید ما و تک تک همشهری‌های ما نتوانیم به تنهایی مشکل ترافیک را حل کنیم اما بتوانیم عواقب ناشی از آن را برای خود و دیگران کاهش دهیم. خبر خوش این است که رنوبرای این کار پیش قدم شده است. شاید شما هم چیزهایی در مورد کمپین #مسیرنو که توسط شرکت رنو طراحی و اجرا شده است شنیده باشید. کمپینی که با هدف مفید کردن زمان های سپری شده در ترافیک و ساختن حال و هوایی خوش و در نتیجه کاهش عواقب ناشی از ترافیک از چند ماه پیش آغاز به فعالیت کرده است. این کمپین نمونه‌ای بسیار خوب از یک کمپین مسئولیت اجتماعی است. کمپینی که افرادی همچون اشکان خطیبی و بهزاد بمرانی با آن همراه شده‌اند.

کمپین #مسیرنو با تمرکز بر داشتن اوقاتی خوش در ترافیک سعی در ساختن یک #مسیرنو دارد. این کمپین با ارائه پیشنهادات گوناگون و جذاب سعی در ساختن فرهنگی دارد که در آن افراد اجازه نمی‌دهند تا وقتشان در ترافیک تلف شود  بلکه این زمان‌های مرده را به زمان‌هایی مفید تبدیل می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

از جمله مواردی که این کمپین به عنوان راهکاری برای مقابله با عوارض ناشی از ترافیک معرفی کرده است، می‌توان به سرگرمی‌های صوتی اشاره کرد. این سرگرمی‌ها شامل طیف وسیعی از محتواهای صوتی می‌شود. گوش دادن به یک کتاب صوتی، پادکست آموزشی یا موسیقی دلنواز ساده‌ترین راه‌های پیش پای ما برای ساختن یک #مسیرنو است. مسیری که در آن با لذت بردن از رانندگی و داشتن زمانی مفید در ترافیک از استرس و کلافگی ناشی از ترافیک کاسته می شود و به این ترتیب می توان جلوی بسیاری از حوادث رانندگی را گرفت.

اگر شما هم در ترافیک کلافه می شوید و این امر موجب عصبانیت و پرخاشگری شما می‌شود کافی است کمپین #مسیرنو را دنبال کنید، به آن بپیوندید و روزهای آرام‌تر و خیابان‌های امن‌تری برای خود و دیگران بسازید. این نه تنها یک انتخاب فردی که یک مسئولیت اجتماعی است.

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *