The-effect-of-descurainia-sophia-on-fatty-liver

با مصرف خاکشیر جانتان را نجات دهید!

بسیاری از افراد به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شوند و همانطور که می‌دانید بیماری کبد چرب یکی از بیماری های خاموش و در عین حال شایعی است که سلامت بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازد.

خاکشیر به عنوان یک نوشیدنی شگفت انگیزی در درمان کبد چرب شناخته می‌شود که به پاکسازی و تقویت آن کمک می‌کند؛ مصرف این نوشیدنی خصوصا در روز های گرم سال علاوه بر رفع عطش و حس طراوت، برای کبد موثر بوده و از این طریق می‌تواند پوست را شفاف و زیبا کند.
در ادامه این متن با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با علائم کبد چرب بیشتر با اثر بخشی خاکشیر آشنا شوید:

علائم بیماری کبد چرب

شاید برایتان سوال باشد که بیماری کبد چرب با چه نشانه هایی بروز داده می‌شود؟ در واقع برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بیماری کبد چرب علائم و نشانه های مختلفی دارد که البته ممکن است همه این علائم را تجربه نکنید و یا حتی زمانی که  متوجه آنها نشوید!

اما به طور کلی ابتلا به کبد چرب با یکسری از علائم همراه است که عبارتند از:

• ضعف
  • خستگی شدید
  • از دست دادن اشتها
  • خارش طولانی مدت پوست
  • زرد شدن پوست یا چشم ها
  • درد در مرکز شکم یا در ربع راست و بالای شکم

Fatty-liver-disease-symptoms

زمانی که بیماری کبد چرب در بدن پیشرفته تر می‌شود ممکن است با برخی از علائم زیر رو به رو شوید:

• تورم شکم
  • بزرگ شدن طحال
  • زردی پوست و چشم
  • قرمز شدن کف دست ها
  • بزرگ شدن رگ های خونی در زیر پوست

چطور می‌توان با خاکشیر کبد چرب را درمان کرد؟

قبل از پرداختن به موضوع اصلی بهتر است کمی بیشتر درباره خواص شگفت انگیز خاکشیر توضیح دهیم:

گیاه خاکشیر از خواص متعددی برخوردار است و می‌تواند در هر بخش از بدن، خصوصا کبد، تاثیرات مثبت خود را بر جای بگذارد؛ با این وجود به طور کلی می‌توان موارد زیر را برای خواص بی نظیر خاکشیر در نظر گرفت:

• ادرار آور
  • درمان تب
  • درمان انگل
  • افزایش اشتها
  • بهبود زخم ها
  • دارای طبع گرم
  • درمان فشار خون
  • رفع بوی بد دهان
  • بهبود گرفتگی صدا
  • رفع ترشحات زنانه
  • کمک به رفع اسعال با جوشانده خاکشیر
  • از بین بردن التهاب کلیه ها و درمان سنگ کلیه

آیا می‌توان کبد چرب را با خاکشیر درمان کرد؟

Treatment-of-fatty-liver-with-descurainia-sophia

در صورتی که قصد درمان کبد چرب با خاکشیر را دارید بهتر است به این موضوع توجه کنید که مصرف این گیاه به منظور بهره‌مندی از خواص درمانی‌اش با نوشیدن شربت خاکشیر کمی متفاوت تر است.

همانطور که در متن فوق اشاره کردیم مزاج خاکشیر بر خلاف باور عموم که تصور می‌کنند سرد است، طبع گرم  و رو به اعتدالی دارد.

ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که ” خاکشیر چگونه می‌تواند کبد چرب را درمان کند؟ ” برای پاسخ به این سوال باید گفت مزاج کبد گرم است و ممکن است به دلیل مصرف ترشیجات، آبغوره، سرکه، ماست، خیار یا دیگر خوراکی هایی که طبع سرد دارند دچار تغییرات مزاجی شود و رو به سردی برود؛

علاوه بر آن برخی از عادات ناسالم غذایی مانند نوشیدن آب بین غذا یا کاهش وزن سریع، مصرف بیش از حد چربی یا گرسنگی های طولانی مدت نیز ممکن است به کبد آسیب وارد کند و مزاج آن را از حالت گرم خارج کند.
همین موضوع سبب می‌شود تا کبد توانایی خود را برای متابولیزه و تجزیه چربی اضافی از دست بدهد و در نهایت منجر به تجمع چربی در کبد شود.
زمانی که چربی در کبد تجمع میابد، در نهایت سبب ابتلا فرد به بیماری کبد چرب می‌شود. با مصرف خاکشیر می‌توانید این اعتدال را در کبد ایجاد و به گرم شدن آن و از ابتلا به این عارضه جلوگیری یا آن را درمان کنید.

نحوه مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب

در صورتی که قصد دارید از خواص فوق العاده خاکشیر بهره‌مند وید می‌بایست یکسری اصول و نکات را در این باره رعایت کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

برای مثال شما می‌توانید خاکشیر را به صورت ناشتا قبل از صرف صبحانه میل کنید تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. علاوه بر آن شما می‌توانید برای رفع سودا و بلغم این گیاه را با ترنجبین مخلوط کنید .

این ترکیب نرم کننده مزاج های خشک است و به مرطوب شدن بدن کمک می‌کند.

دمنوش خاکشیر برای درمان کبد

برای تهیه دمنوش خاکشیر کافی است این گیاه را به مدت نیم ساعت در ظرف آب خیس کنید و سپس چندین بار آن را شست و شو دهید تا به طور کامل سنگ ریزه و گرد و خاک آن از بین برود.

سپس خاکشیر آماده شده را درون ظرف در بسته در یخچال نگه دارید و مانی که قصد تهیه دمنوش را داشتید، مقداری از آن (2 تا 3 قاشق خاکشیر) را با کمی آب (دو لیوان آب) مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد.

بعد از حاضر شدن دمنوش خاکشیر و نوشیدن آن توصیه می‌شود تا نیم ساعت چیزی نخورید تا خواص آن جذب بدنتان شود.

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …