ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است.

این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که تحت درمان قرار نگرفته‌اند، طبق این مطالعه، با خطر دو برابری مرگ زودرس نسبت به افراد بدون ADHD مواجه هستند.

با اینکه هنوز علت دقیق ارتباط بین مصرف داروهای ADHD و کاهش مرگ و میر مشخص نیست، محققان گمان می‌کنند این داروها می‌توانند با کنترل علائم ADHD به طور غیرمستقیم سلامت کلی فرد را بهبود بخشند. از آنجا که افراد مبتلا به ADHD ممکن است تحرک کمتری داشته باشند، رژیم غذایی نامناسب‌تری اختیار کنند و بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر و الکل قرار گیرند، کنترل علائم این اختلال می‌تواند به طور کلی به بهبود وضعیت سلامت آن‌ها کمک کند.

البته لازم به ذکر است که این مطالعه صرفا ارتباط بین مصرف دارو و کاهش مرگ و میر را نشان می‌دهد و نمی‌تواند رابطه علت و معلولی را به طور قطعی اثبات کند. همچنین، مطالعه مزبور به مقایسه اثربخشی داروهای مختلف ADHD بر میزان مرگ و میر نپرداخته است. با این حال، یافته‌های این تحقیق پزشکان و افراد مبتلا به ADHD را به اهمیت درمان این اختلال با استفاده از داروهای مناسب جلب می‌کند.

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …