خوراکی های موثر برای کاهش سطح قند خون

خوراکی های موثر برای کاهش سطح قند خون

 معاون مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف برخی از انواع میوه و سبزی از جمله زیتون، هویچ به خصوص خام، سیر، پیاز، شنبلیله و گزنه می توانند در کاستن بیماری دیابت یا قندخون موثر بوده و سبب کاهش آن شود.
دیابت یا بیماری قند، اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌ رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌ تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قندخون توسط سازوکارهای مختلف است.
دکتر علیرضا عباسیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: فواید مصرف این میوه ها و گیاهان به معنی درمان دیابت نیست. اثرات مفید این محصولات به اثبات رسیده و در کتاب های گیاه شناسی نوین هم به آنها پرداخته شده است.
عباسیان مصرف زیتون برای دیابتی ها را مفید دانست و اظهار کرد: مصرف این میوه می تواند سبب کاهش بیماری دیابت شود. هرچند هویج قدری فند دارد اما مصرف آن به خصوص به صورت خام در پایین آمدن قندخون موثر است.
معاون مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف برگ های خشک گزنه مانند نعنا در ماست یا دم کرده این گیاه هم می تواند کمک موثری در کاهش دیابت داشته باشد.
وی گفت: مصرف جو به شکل نان یا سوپ و همچنین مصرف نان سوبس دار هم موثر است.
عباسیان برلزوم مصرف گیاهان دارویی و داروهایی گیاهی با تجویز پزشک تاکید و به مردم توصیه کرد از مصرف خودسرانه آنها به شدت خودداری کنند. اگر کسی تمایل به استفاده این محصولات دارد باید به تدریج آنها را مصرف کند و از استفاده حجم زیاد آن خودداری کند.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *