تهیه خمیر دندان گیاهی برای رفع بوی بد دهان

تهیه خمیر دندان گیاهی برای رفع بوی بد دهان 

یک دستیار طب ستنی روشی از ترکیب مواد گیاهی برای رفع بودی بد دهان را ارایه کرده است که در این روش مالیدن پوست گردوی تازه و مخلوط سرکه و نمک و عسل باعث تقویت دندان ها،سفید شدن و رفع بوی بد دهان می شود.
 مریم مقیمی درباره راه‌کار رفع بوی بد دهان اظهار داشت: رعایت بهداشت دهان و دندان و اصول حفظ صحت دندان‌ها از مهم ترین نکات است.
به گفته وی با مسواک زدن مرتب و درمان پوسیدگی‌ها و عفونت‌های دندان‌ها و لثه می‌توان دندان‌های سالم داشت. از منظر طب سنتی راه‌هایی برای تقویت دندان‌ها و لثه وجود دارد.

 

مالیدن پوست گردوی تازه بر بُن دندان‌ها، آنها را تقویت می‌کند

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: مالیدن پوست گردوی تازه بر بُن دندان‌ها، آنها را تقویت می‌کند همچنین می‌توان از مخلوط سرکه نمک و عسل چند بار در ماه بر دندان‌ها مالید که باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند

مقیمی بیان داشت: مالیدن جوشانده گلنار و “مورد” در سرکه بر لثه در تقویت آن موثر است همچنین جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند.
وی عنوان کرد: همچنین برای رعایت حفظ صحت دندان‌ها، باید از مصرف شیرینی‌جات و ادویه‌جات و غذاهای تند به میزان زیاد پرهیز کرد. برای رفع بوی بدن دهان باید معده پاکسازی شود.

طرز تهیه خمیردندان گیاهی

این دستیار تخصصی طب سنتی درباره خمیردندان گیاهی یاداور شد: گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30گرم و تخم گشنیز 5گرم، همه آسیاب شود و با مسواک تر به پودر آغشته شود و دندان‌ها با آن مسواک شود. این خمیر دندان بسیار برای حفظ دندان و رفع بوی بد دهان مفید است.
منبع:دکتر سلام

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *