1258Its-magnesium

ارتباط منیزیم رژیمی و کاهش ریسک سکته و بیماری قلبی

ارتباط منیزیم رژیمی و کاهش ریسک سکته و بیماری قلبی

1258Its-magnesium

به گفته محققان، رژیم غذایی غنی از منیزیم به کاهش ریسک بیماری هایی نظیر بیماری قلبی عروق کرونر، سکته و دیابت نوع۲ کمک می کند.
این مطالعه شامل بررسی داده های مربوط به رژیم غذایی منیزیم و نتایج سلامت آن بر بیش از یک میلیون نفر در ۹ کشور جهان بود.
محققان دانشگاه ژیجیانگ چین دریافتند افراد گروه بالاترین میزان مصرف منیزیم رژیم غذایی با ۱۰ درصد کاهش ریسک  بیماری قلبی عروق کرونر، ۱۲ درصد کاهش ریسک سکته و ۲۶ درصد کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف این ماده را داشتند مواجه بودند.
نتایج آنها همچنین نشان داد مصرف ۱۰۰mg منیزیم بیشتر در روز می تواند ریسک سکته را تا ۷ درصد و ریسک دیابت نوع۲ را تا ۱۹ درصد کاهش دهد.
دکتر فادی وانگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های تحقیقاتی ما، ارتباط بین نقش منیزیم در مواد غذایی و کاهش ریسک بیماری را نشان می دهد.»
به گفته وی، «در حال حاضر طبق توصیه های پزشکی میزان روزانه مصرف منیزیم برای مردان ۳۰۰mg و برای زنان ۲۷۰mg است. با این حال، کمبود منیزیم مسئله ای نسبتا شایع است و بر حدود ۲.۵ تا ۱۵ درصد جمعیت تاثیر می گذارد.»
منیزیم عنصری حیاتی برای سلامت و عملکردهای بیولوژیکی عادی از جمله متابولیسم گلوکز، تولید پروتئین و سنتز اسیدهای نوکلئیک نظیر DNA است.
رژیم غذایی منبع اصلی منیزیم است چراکه این عنصر در مواد خوراکی نظیر ادویه ها، مغزیجات آجیلی، لوبیا، کاکائو، غلات کامل و سبزیجات برگدار سبز یافت می شود.
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *