رابطه ژلوفن و سرطان معده

رابطه ژلوفن و سرطان معده

 


ایرج خسرونیا،متخصص داخلی و گوارش و رییس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: پیروی نکردن از برنامه غذایی سالم و سوء تغذیه می تواند باعث ایجاد زخم های گوارشی شود.
وی افزود:استفاده خودسرانه از داروهایی همچون آسپرین، مسکن، ژلوفن، پروفن و غیره موجب ایجاد زخم در دستگاه گوارش می شود و بی توجهی به آن به مرور زمان سرطان معده را به همراه دارد
این متخصص داخلی و گوارش در خصوص علل ایجاد زخم های گوارشی تصریح کرد: زخم های گوارشی قسمت های فوقانی معده و دوازده (اثنی عشر) بیشتر به علت ترشح اسید معده، میکروب معده ( هلیکوباکتر پیلوری) ، فشار عصبی،استرس، و اضطراب ایجاد می شود، همچنین زخم های تحتانی گوارشی نیز که در قسمت تحتانی روده بزرگ، ایجاد می شود بیشتر به علت ویروس و میکروب های موجود در روده ایجاد می شوند.
وی در خصوص عدم درمان زخم های گوارشی ابراز کرد: تاخیر در معالجه این زخم ها منجر به سرطان های شایع معده و روده می شود.
خسرونیا در خصوص علائم ایجاد زخم های گوارشی اظهار کرد: ایجاد درد در ناحیه بالای ناف، احساس ناراحتی در زیر قفسه سینه، ترش کردن، حالت تهوع ، استفراغ یا خونریزی بدون درد در معده می تواند از علائم زخم معده باشه ، همچنین ضعف ،سستی و بی حالی، وجود خون در مدفوع یا تغییر رنگ آن از دلایل وجود زخم یا خونریزی در دستگاه گوارش است.
وی در خصوص سندرم روده تحریک‌پذیر بیان کرد: کولیت های عصبی زخمهای روده بزرگ هستند که معالجه آنها معمولا مدت زیادی به طول می انجامد ، اختلالات عصبی همچون استرس می تواند دردهای ناشی از این زخم ها را تشدید کند.
این متخصص داخلی و گوارش در خصوص درمان زخم های گوارشی تاکید کرد: در زخم های میکروبی استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها می تواند باعث سرطان معده شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *