Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است.

مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام «نارسایی قلب با EF حفظ شده» (HFpEF) انجام شد. شرکت‌کنندگان علاوه بر نارسایی قلب، دچار چاقی و دیابت نوع ۲ بودند. کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی در گروه سماگلوتید مشاهده شد. با وجود نقش کاهش وزن، دارو احتمالا از طریق روش‌های دیگری مانند کاهش التهاب نیز عمل می‌کند.

کاهش وزن در بیماران دیابتی کمتر از حد انتظار بود که احتمالا به دلیل مصرف داروهای دیگر است. تحقیقات بیشتری برای بررسی فواید سماگلوتید در افرادی که چاق یا دیابتی نیستند، لازم است.

بیشتر بخوانید “ علائم و علل نارسایی دریچه میترال قلب
منبع: healthline

همچنین ببینید

Climbing stairs

بالا رفتن از پله، دارویی بدون نسخه برای داشتن قلبی سالم

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بالا رفتن از راه‌ پله با سلامت بهتر قلب و کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. پزشکان برای سلامت عمومی، بالا رفتن روزانه از سه تا شش طبقه پله را توصیه می‌کنند. برای اینکه بالا رفتن از پله را بیشتر در برنامه سلامتی و تناسب اندام خود بگنجانید، هر جا که ممکن است از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *