Dates-and-cheese

پنیر را با خرما میل کنید

پنیر را با خرما میل کنید در غیر این صورت، ممکن است باعث سردی شدید بدن شود.‌ به طور کلی، مصرف بیش از حد پنیر به تنهایی توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این ماده غذایی را همراه با خرما که یک میوه سالم و مفید است، مصرف کنید. این میوه در کشورهای مختلف مانند مصر، عربستان سعودی و ایران و همچنین برخی از کشورهای اروپایی رشد می‌کند و طعم بسیار لذیذی دارد.

با این حال، جالب است بدانید بسیاری از افراد به ترکیب پنیر و گردو و خرما یا پنیر و خرماعلاقه ندارند. زیرا پنیر طعم شور و خرما طعم شیرینی دارد. اما اگر از خواص خوردن خرما با پنیر مطلع شوید، حتماً این ترکیب را به رژیم غذایی خود اضافه خواهید کرد.

ارزش غذایی خرما و پنیر
قبل از هر چیزی، بهتر است از ارزش غذایی خرما و پنیر مطلع شوید. ارزش غذایی خرما به صورت زیر است. در هر ۱۰۰ گرم خرما ترکیبات زیر وجود دارد:

تا ۹۰٪ تخفیف همه کالاها فقط در اسنپ پی

انرژی: 281 کیلو کالری
چربی کل: ۰٫۴ g
چربی اشباع: ۰ g
کلسترول: ۰ mg
سدیم: ۲ mg
پتاسیم: ۶۵۶ mg
کربوهیدرات کل: ۷۵ g
فیبر خوراکی: ۸ g
قند: ۶۳ g
پروتئین: ۲٫۵ g
ویتامین سی: ۰٫۴ mg
کلسیم: ۳۹ mg
آهن: ۱ mg
ویتامین دی: ۰ IU
منیزیم: ۴ mg
ارزش غذایی پنیر به صورت زیر است:
انرژی:  403 کیلوکالری
چربی کل: 33 g
چربی اشباع: 21 g
کلسترول: 105 mg
سدیم: 621 mg
پتاسیم: 98 mg
کربوهیدرات کل: 1.3 g
فیبر خوراکی: 0 g
قند: 0.5 g
پروتئین: 25 g
ویتامین سی: 0 mg
کلسیم: 721 mg
آهن: 0.7 mg
ویتامین دی: 24 IU
منیزیم: 28 m
خواص مصرف خرما و پنیر
همانطور که گفته شد، خرما و پنیر هر کدام ویژگی‌ها و خواص خاص خود را دارند. در ادامه مهم‌ترین خواص مصرف خرما و پنیر را برای شما بیان می‌کنیم. بهتر است این ترکیب را در وعده صبحانه و به عنوان میان وعده مصرف کنید:

شاخص گلیسمی پایین
پیشنهاد می‌کنیم پنیر را به همراه یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، خرما شاخص گلیسمی پایینی دارد و باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شود. غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند، به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و باعث ترشح هورمون انسولین می‌شوند.

همین مسئله باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود یا خطر بروز بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. بنابراین افرادی که به بیماری‌های دیابتی مبتلا هستند، بهتر است مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند.

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد، خرما برای بیماران دیابتی مناسب است و برای تنظیم قند و کلسترول خون مصرف می‌شود. بنابراین می‌توانید این ماده غذایی را در کنار پنیر مصرف کنید.

خرما سرشار از آنتی اکسیدان است
یکی دیگر از خواص خوردن خرما با پنیر، جذب آنتی اکسیدان است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، خرما حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برند. رادیکال‌های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. این ترکیبات به دیواره سلولی آسیب می‌رسانند و باعث التهاب می‌شوند.

اما ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خرما، به کاهش التهابات بدن کمک می‌کنند. با افزایش سن، خطر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد افزایش می‌یابد. بنابراین علاوه بر کودکان، افراد مسن نیز می‌توانند برای مصرف خرما و پنیر اقدام کنند.

کمک به کنترل قند خون
از دیگر خواص خوردن خرما با پنیر، کمک به کنترل قند خون است. به جای اینکه ترکیبات قندی ناسالم مانند قند مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم خرما را به وعده غذایی صبحانه اضافه کنید. خرما یک ماده غذایی با شیرینی طبیعی است و حاوی شکر تصفیه شده نیست.

مواد غذایی حاوی شکر تصفیه شده، کالری بسیار بالایی دارند و به صورت چربی در نواحی مختلف بدن ذخیره می‌شوند. مواد غذایی که حاوی قند طبیعی هستند، راحت‌تر در بدن هضم می‌شوند. برخی مطالعات نشان می‌دهد، مصرف خرما با پنیر به کاهش علائم بیماری دیابت کمک می‌کند. زیرا سطح گلوکز ناشتا را کاهش می‌دهد.

کاهش فشار خون
مصرف ۶ خرما با اندازه متوسط، بیشتر از ۸۰ میلی‌گرم منیزیم بدن را تامین می‌کند. به همین دلیل یکی دیگر از مهم‌ترین خواص خوردن خرما با پنیر، کاهش فشار خون است. منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی بدن است که به تنظیم سطح فشار خون کمک می‌کند. مصرف بیش از حد نمک، باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود.

همانطور که می‌دانید، پنیر طعم شوری دارد و سرشار از نمک است. به همین دلیل بهتر است در کنار آن، یک ماده غذایی سرشار از منیزیم مصرف کنید. زیرا منیزیم به عنوان گشاد کننده پوشش داخلی رگ‌ها عمل می‌کند و اثرات نامطلوب نمک را کاهش می‌دهد. همچنین خون با کمک منیزیم، به صورت آزادانه در بدن جریان پیدا می‌کند.

منبع عالی کلسیم
از دیگر خواص خوردن خرما با پنیر، تامین کلسیم بدن است. کلسیم و پتاسیم دو ماده ضروری برای حفظ تراکم استخوان و بهبود ساختار آن هستند. در یک عدد خرما، مقدار قابل توجهی پتاسیم و کلسیم وجود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، خرما و پنیر هر دو سرشار از کلسیم هستند و به حفظ تراکم استخوان‌ها کمک می‌کنند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم خرما و پنیر را به رژیم غذایی فرزندان و کودکان خود اضافه کنید.

تامین فیبر بدن
ترکیب خرما با پنیر، بخش قابل توجهی از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. فیبر یکی از مهم‌ترین مواد مغذی است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. تمام رژیم‌های غذایی سالم، باید حاوی مقدار مشخصی فیبر باشند. محققان دریافتند که فیبر خطر بروز بیماری‌های قلبی دیابت و انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

همچنین به تنظیم وزن کمک می‌کند. در دو عدد خرما با اندازه متوسط، بین ۳ تا ۴ گرم فیبر وجود دارد که کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن است. بعد از مصرف خرما، احساس سیری بیشتری خواهید داشت. در نتیجه به سراغ خوراکی‌های ناسالم یا چرب نخواهید رفت. علاوه بر این، فیبر به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند.

بهبود عملکرد قلب
مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات مغذی در پنیر و خرما وجود دارد. آنتی اکسیدان و فیبر موجود در خرما، به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خرما، شامل پلی فنول‌ها هستند که التهابات بدن را کاهش می‌دهند و از سلامت قلب پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، فیبر به تنظیم سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می‌کند. تمامی این عوامل در نهایت منجر به تقویت سیستم قلبی عروقی خواهند شد.

رشد عضلات
از دیگر خواص خوردن خرما با پنیر، رشد عضلات است. رشد توده‌های عضلانی کار چندان ساده‌ای نیست. برای اینکه بدنی عضله‌ای و خوش فرم داشته باشید، باید هر روز ورزش کنید و غذای سالم مصرف کنید.

یکی از بهترین مواد مغذی برای رشد ماهیچه‌ها، پروتئین است. همانطور که می‌دانید، پنیر سرشار از پروتئین می‌باشد و به حفظ توده‌های عضلانی کمک می‌کند. ترکیب خرما و پنیر به صورت همزمان، کربوهیدرات، فیبر، اسیدهای چرب سالم و پروتئین مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد.

کاهش استرس
چندین آمینواسید ضروری در پنیر وجود دارد که به کاهش استرس کمک می‌کنند. برخی از مهم‌ترین ترکیبات موثر بر کاهش استرس، شامل سروتونین و تریپتوفان هستند. این ترکیبات نوعی آمینواسید هستند که به کاهش استرس و تنش بدن کمک می‌کنند. ترکیب خرما و پنیر، آمینواسیدهای ضروری بدن شما را فراهم می‌سازد و اضطراب شدید را کاهش می‌دهد.

حفظ سلامت دندان ها
پنیر و خرما بهترین ترکیب برای حفظ سلامت دندان‌ها هستند. اخیراً یک پژوهش در آکادمی دندانپزشکی عمومی آمریکا انجام شده است که تاثیر پنیر بر سلامت دندان را ارزیابی می‌کند. نتیجه این مطالعه نشان داد، پنیر می‌تواند اسید پلاک دندان را خنثی کند و از عمیق شدن حفره‌های دندانی جلوگیری کند.

این محصول لبنی باعث قلیایی شدن دهان می‌شود و مشکلات دهان و دندان را کاهش می‌دهد. همچنین پژوهشگران متوجه شده‌اند، پنیر باعث ایجاد یک غشای محافظ در اطراف دندان می‌شود. این ماده غذایی، سطح بزاق دهان را افزایش می‌دهد و از این طریق به قلیایی شدن دهان کمک می‌کند. نوعی ترکیبات شیمیایی بعد از تجزیه پنیر در دهان آزاد می‌شود که از تجمع اسید روی مینای دندان جلوگیری می‌کند.

تامین باکتری های خوب بدن
اگر به دنبال یک ترکیب عالی برای تامین باکتری‌های خوب بدن هستید، پیشنهاد می‌کنیم خرما و پنیر را انتخاب کنید. فیبر موجود در خرما، به رشد باکتری‌های خوب روده کمک می‌کند. پنیر نیز شامل هزاران یا میلیون‌ها باکتری مفید است و این باکتری‌ها را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

این باکتری‌های مفید به تنظیم عملکرد اندام‌های داخلی بدن کمک می‌کنند. همچنین از بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل اسهال عفونی، بیماری کرومن و بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کنند. بدن انسان برای حفظ سلامتی، به باکتری‌های خوب نیاز دارد.

بهبود دوران بارداری
اگر دوران بارداری سختی را سپری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم پنیر و خرما مصرف کنید. البته بهتر است قبل از مصرف این ترکیب با متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا ممکن است ترکیب پنیر و خرما برای وضعیت فعلی شما مناسب نباشد. بانوان در دوران بارداری، به انواعی از ویتامین، مواد معدنی، کلسیم و پروتئین نیاز دارند.

این ترکیبات به رشد جنین کمک می‌کنند. همانطور که گفته شد، خرما و پنیر سرشار از کلسیم هستند و مواد معدنی مورد نیاز جنین را فراهم می‌سازند. علاوه بر این ترکیبات موجود در خرما و پنیر، برای بهبود عملکرد مغز جنین مفید هستند. جدا از این مسئله، مصرف پنیر باعث افزایش حجم شیر مادر می‌شود.

سخن پایانی
در این مطلب به طور کامل درباره خواص خوردن خرما با پنیر توضیح داده شد. خرما و پنیر هر کدام به عنوان یک ماده غذایی مفید و سالم شناخته می‌شوند. این ترکیبات در رژیم غذایی اغلب افراد ورزشکار و بدنساز وجود دارند.

خرمای یک ماده مغذی است که اثرات نامطلوب پنیر را خنثی می‌سازد. پنیر به تنهایی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و به عنوان یک محصول محبوب مصرف می‌شود. اما مصرف بیش از حد آن آسیب‌های جبران ناپذیر به بدن وارد می‌کند.

این ماده لبنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و انواعی از پروتئین یا چربی‌های سالم بدن را تامین می‌کند. ترکیب پنیر با خرما، یک وعده غذایی سالم را ایجاد خواهد کرد که انواعی از گروه‌های مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم این ترکیب را در وعده صبحانه مصرف کنید. زیرا خرما باعث افزایش احساس سیری می‌شود و احتمال پرخوری یا مصرف میان وعده‌های ناسالم را کاهش می‌دهد.

منبع: فیت کلاب

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *