751

لیموترش بهترین ضدعفونی‌‌کننده بدن

751

لیموترش دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه همه ما کم و بیش با خاصیت لیمو آشنا هستیم اما خوب است بدانیم این خوراکی بسیار مفید یک ماده تقویت‌کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت و شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.

نرم‌کننده پوست

پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکل آن برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.

تقویت‌کننده معده

پس از هر وعده، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.

درمان عفونت‌های پوستی

اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیمو می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. ۸ قطره روغن‌لیمو را با یک لیوان آب‌ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضد التهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.

مسکن قوی

آب‌لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است. این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد. روزی ۳ بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب ۲ عدد لیمو اضافه کنید.

خوشبوکننده دهان

برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به‌طور کامل با یک لیوان آب‌ولرم حاوی آب یک لیموی تازه را غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

آرامبخش طبیعی

بررسی‌ها نشان می‌دهد لیمو تاثیر آرامبخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

برطرف‌کننده آفت دهان

خاصیت ثابت‌شده ضدباکتریایی و ضدویروسی لیمو، روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب‌ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.

برطرف‌کننده آکنه

ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است. لیمو حاوی اسیدسیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. برای این منظور با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آبلیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت‌کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.همچنین پیشنهاد می‌کنیم یک سهم آبلیموی تازه را با یک سهم آب‌گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم‌ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید.

تب‌بر فوری

تب‌ولرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ ساعت یک لیوان آبجوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب‌ولرز شما از بین برود.

دشمن فشارخون

پیازوسیر همراه با لیمو به‌طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به‌دست‌آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید. آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده‌مغذی دیگری، در کاهش چربی‌خون موثر است.

به خاطر داشته باشید

اگر از سوزش سر دل، ناراحتی مثانه و کلیه رنج می‌برید و یا اینکه به میوه‌های استوایی حساسیت دارید قبل از استفاده از لیمو با پزشک مشورت کنید. خوردن آبلیمو و یا استفاده از روغن‌لیمو برای کودکان زیر ۱۰‌ساله توصیه نمی‌شود. برای محافظت از مینای دندان، نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید.
منبع:برترین ها

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *