ارتباط مواد افزودنی در غذاهای فرآوری شده با سرطان روده

ارتباط مواد افزودنی در غذاهای فرآوری شده با سرطان روده

مطالعه جدید نشان می دهد افزودنی های استفاده شده در اکثر غذاهای فرآوری شده با بروز سرطان روده در موش ها مرتبط بود.
به گفته محققان دانشگاه ایالتی جورجیا امولسیون های افزوده شده به غذاها موجب بهبود بافت و افزایش مدت زمان نگهداری آنها می شود.
محققان دریافتند در موش ها، مصرف مداوم دو امولسیون متداول منجر به تغییراتی در باکتری های روده شد که این تغییرات عامل محرک التهاب و سرطان روده شدند. این دو امولسیون شامل پلی سوربات ۸۰ و کربوکسی متیل سلولز بودند.
سرطان روده علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در سراسر دنیاست. شواهد متعددی نشان می دهد که میکروب های روده در بروز سرطان روده نقش دارند.
امیلی ویینوی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شیوع سرطان روده از اواسط قرن ۲۰ به شدت در حال افزایش است. ویژگی اصلی این بیماری، وجود میکروبی تغییریافته در روده است که باعث ایجاد محیطی مناسب و مطلوب برای تشکیل تومورها می شود.»
همین تیم تحقیق در گزارشات قبلی خود اعلام کرده بودند که مصرف امولسیون های رژیمی موجب ایجاد التهاب با درجه پایین در روده می شود.
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

blood-test

انقلابی در تشخیص سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش خون جدیدی برای سرطان روده بزرگ ساخته شده که می‌تواند در حدود ۸۳ درصد موارد این سرطان را تشخیص دهد. بر خلاف کولونوسکوپی که فرایندی پیچیده و نیازمند آمادگی قبلی است، این آزمایش به سادگی با دادن خون انجام می‌شود و حتی ممکن است بتوانید آن را همزمان با چکاپ منظم خود نزد پزشک انجام دهید. با اینکه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *