Arrhythmia-heart

پاسخ به بیشترین سوالات شما درباره بیماری قلبی

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ در آمریکا است. متخصصان به سوالات رایج درباره سلامت قلب، از جمله ضربان قلب نامنظم پاسخ می دهند.

آریتمی قلب چیست؟

وقتی ریتم ضربان قلب غیرعادی باشد، مانند تپش سریع (تاکی کاردی) یا آهسته (برادی کاردی) یا نامنظم رخ می دهد. این مشکل می تواند ناشی از ژنتیک، بیماری های قلبی قبلی، سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم و استرس باشد.

علائم: تپش قلب، ضربان سریع، لرزش قلب، احساس پریدن ضربان، ضربان اضافی، ضربان شدید. برخی بی علامتند.

عوارض جدی: سکته، نارسایی قلبی، خستگی، سرگیجه، غش، تنگی نفس و اضطراب، درد یا فشار قفسه سینه، ایست قلبی.

مهم: گاهی علائم موقتی اند. دستگاه های دیجیتال شخصی می توانند به پزشکان در تشخیص کمک کنند.

علل آریتمی قلب: مسیرهای الکتریکی غیر طبیعی، آسیب قلبی، افزایش آدرنالین، سن. برخی مانند فیبریلاسیون دهلیزی با افزایش سن و شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت، آپنه خواب و چاقی مرتبط هستند.

درمان آریتمی قلب: بستگی به نوع آریتمی دارد. برخی نیاز به درمان ندارند. هدف درمان: جلوگیری از لخته شدن خون، حفظ ضربان قلب نرمال، بازیابی ریتم طبیعی، درمان بیماری های قلبی، کاهش عوامل خطر.

روش های درمان: ضربان ساز برای ضربان آهسته، دارو، ابلیشن قلبی برای ضربان تند یا نامنظم، تغییرات سبک زندگی، دفیبریلاتور برای موارد خطرناک.

مراقبت از قلب: چکاپ منظم، مدیریت وزن، کنترل فشار خون، کلسترول، رژیم غذایی سالم، ورزش، پرهیز از سیگار و خواب کافی.

بیشتر بخوانید ” ارتباط سبک زندگی ناسالم با بروز آریتمی قلبی

منبع: healthline

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب