کشتن سلول های سرطان در بدن

وجود کد سرطان کشی در بدن

مارکوس ای پیتر و توماس اسپایس از مدرسه پزشکی فین برگ در ایلینوی به این نکته رسیده‌اند که سلول‌های بدن قادر به کشتن خودشان هستند؛ چراکه هر سلولی در بدن حاوی یک کد خود نابودگر است که می‌تواند منجر به تخریب خود شود. یافتن چنین کدی می‌تواند برای مبارزه با سرطان در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این محققان سلول‌های سرطانی را می‌توان تشویق به خودکشی کرد، بدون اینکه مواد سمی وارد بدن کرد و بدین ترتیب این فرایند می‌تواند به معنای پایان دادن به دوره‌های خسته‌کننده شیمی‌درمانی باشد.

بر این اساس به‌ محض تغییر یافتن سلول به سرطان، کد مخصوص آزادشده و خودکشی سلولی رخ می‌دهد.

کدهای مورد بحث در اسید ریبونوکلئیک (RNA) بدن که 800 میلیون سال پیش برای محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها تکامل‌ یافته‌اند، وجود دارد.(آر ان ای همراه با دی ان ای و پروتئین سه مولکول اصلی هستند که برای همه گونه‌های شناخته‌شده زیستی ضروری هستند.)

نکته مهم

باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است همیشه نتوانند با تومورهای مهاجم مبارزه کنند و بنابراین ایجاد آن‌ها به‌صورت مصنوعی (دارو) می‌تواند لحاظ شود که حتی ممکن است قوی‌تر نیز عمل کنند؛ بدون اینکه بیمار دچار عوارض شیمی‌درمانی شود.

مارکوس ای پیتر و توماس اسپایس از مدرسه پزشکی فین برگ در دانشگاه نورث وسترن می‌گویند: ما می‌توانیم اسید ریبونوکلئیک را به‌طور مستقیم استفاده کرده و با واردکردن آن به سلول به‌صورت مصنوعی، کلید خودکشی را تحریک کنیم.

آن‌ها تأکید می‌کنند هدفشان خودکشی طبیعی است، اما فعلاً چاره‌ای جز استفاده از مصنوعات به‌صورت دارو (Artificial microRNA) ندارند اما طراحی اصلی به‌صورت طبیعی تعریف‌شده است و البته برای خداحافظی با شیمی‌درمانی سال‌ها فاصله داریم.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

blood-test

انقلابی در تشخیص سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش خون جدیدی برای سرطان روده بزرگ ساخته شده که می‌تواند در حدود ۸۳ درصد موارد این سرطان را تشخیص دهد. بر خلاف کولونوسکوپی که فرایندی پیچیده و نیازمند آمادگی قبلی است، این آزمایش به سادگی با دادن خون انجام می‌شود و حتی ممکن است بتوانید آن را همزمان با چکاپ منظم خود نزد پزشک انجام دهید. با اینکه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *