درمان سرطان خون کشف شد!

جزئیات کشف درمان سرطان خون

سرطان خون یکی از انواع سرطان های کشنده و شایع است که معمولاً از مغز استخوان شروع می شود و باعث شکل گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می گردد.این گلبول های سفید خونی به صورت کامل تشکیل نشده اند و به آنها بلاست یا سلول های لوکمی یا سرطان خون گفته می شود.
متاسفانه این بیماری معمول ترین نوع سرطان در میان کودکان است، به همین خاطر لزوم درمان  سرطان خوناز اهمیت فراوانی برخوردار است و همواره دانشمندان در سراسر دنیا در تلاشند که دارویی برای این نوع سرطان بیابند.

کشف درمان سرطان خون در کجا و چگونه؟؟

سرطان خون، گلبول های سفید خون که بخش حیاتی سیستم ایمنی بدن ما را تشکیل می دهند را درگیر می کند و باعث می شود گلبول های سفید کارکرد عادی خود را از دست دهند و به سرعت تجزیه شوند و در نهایت گلبول های عادی را به بیرون برانند.
گلبول های سفید از بدن در برابر هجوم باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و نیز سلول های غیر عادی و سایر مواد خارجی محافظت می کنند. در سرطان خون، گلبول های سفید کارکرد عادی خود را از دست می دهند. آنها می توانند سریعا تجزیه بشوند و در نهایت گلبول های عادی را نیز به بیرون برانند.
زمانیکه شخصی مبتلا به سرطان خون (لوسمی) می شود، سیستم های کنترلی بدن خنثی می گردد و سلول های سرطانی در بدن تکثیر و رشد غیر قابل کنترلی را می یابند.

درمان سرطان خون کشف شد

محققان استرالیایی دریافتند پروتئینی به نام Hhex را در بدن وجود دارد که موجب فرآیند تکثیر سلول های سرطان خون از نوع لوسمی میلوئید حاد در بدن می شود و می توان با متوقف کردن آن از تکثیر سلول های سرطان خون (لوسمی میلوئید حاد) در بدن جلوگیری کرد و رشد و گسترش این سلول های سرطانی را متوقف ساخت .
سرطان خون حاد میلوئید (Acute Myeloid Leukemia-AML) یک نوع شایع و کشنده سرطان خون است که میزان بقای پس از تشخیص شخص در 24 درصد موارد 5 سال است . لوسمی میلوئید حاد ، موجب رشد سریع سلول های سرطانی خون می شودو تنها درمان این سرطان خون ، شیمی درمانی است که عوارضی مانند حالت تهوع، ریزش مو، اسهال و مشکلات باروری در پی دارد.
با متوقف ساختن پروتئین Hhex می توان از آسیب به سلول های سالم خون جلوگیری کرد و موجب کاهش و از بین بردن عوارض شیمی درمانی شد همچنین با توقف پروتئین Hhex می توان موجب از بین بردن تمام سلول های سرطانی لوسمی میلوئید حاد شد.
منبع:نمناک

همچنین ببینید

Colon-cancer-in-young-people

افزایش نگران کننده سرطان روده بزرگ در جوانان

این متن در مورد زنی است که در هفت ماهگی بارداری به سرطان روده بزرگ (کلون) مبتلا شد. آزمایش ژنتیک بر روی جنین او ناهنجاری هایی را نشان داد، اما طی انجام آزمایشات بعدی متوجه شدند که نوزاد سالم است و خانم وب به سرطان روده بزرگ مرحله ۴ مبتلا است. او قبلا به ملانوم بدخیم (نوعی سرطان پوست) مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *