چرا با لیزر کیست مویی خود را درمان کنیم؟

شما به عنوان فردی که به کیست مویی مبتلا هستید، چه مزایا و معایبی از یک روش درمانی برایتان اهمیت دارد؟ سرعت بالای عمل جراحی و یا بدون درد و خونریزی بودن آن، دوران نقاهت کوتاه‌تر یا عدم وجود احتمال انتقال بیماری‌های عفونی؟! اگر قرار باشد کیست مویی کمر و یا مقعد خودتان را با لیزر درمان کنید، به دنبال چه چیزی در این روش‌های درمانی هستید؟ ابتدا روند درمانی را بررسی می‌کنید و یا در همان ابتدای امر، به سراغ بررسی مزایا و معایب این روش درمانی می‌روید؟

درمان کیست مویی با لیزر درمانی نوین و منحصر به فرد به شمار می‌رود. با اینکه از لیزر درمانی سینوس مویی به عنوان روش درمانی جدیدی یاد می‌شود، اما باید گفت که بیش از 17 سال است که این متد نوین درمانی در یکی از کلینیک‌های لیزر در غرب تهران؛ برای جراحی و درمان درد بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با مزایا و معایب درمان کیست مویی با لیزر آشنا شوید.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چیست؟

بیمارانی که به کیست مویی مبتلا هستند و یا سابقه ابتلا به این عارضه را از قبل داشتند، به خوبی با این بیماری آشنا هستند. کیست مویی، سینوس پیلونیدال و یا سینوس مویی (Pilonidal Cyst) یک بیماری پوستی است که با برگشتن مو در هر قسمتی از بدن به وجود می‌آید. اما میزان ابتلا به کیست مویی در انتهای ستون فقرات (روی استخوان دنبالچه) و یا در اطراف ناحیه نشیمنگاهی، بیشتر از بروز آن در سایر اندام‌هاست.

دلایل متنوعی در بروز کیست مویی مقعدی و یا در انتهای کمر وجود دارد که برخی عبارتند از:

• چاقی و اضافه وزن
  • عدم رعایت بهداشت فردی
  • ضربه خوردن و آسیب ناگهانی
  • تراکم موهای کفلت در یک ناحیه

کیست حاوی مویی که در انتهای کمر و مقعد شما به وجود می‎آید، در اثر عفونت و تورم شدید می‌تواند به کمک لیزرهای پرتوان با گاز CO2 درمان شود. لیزر درمانی سینوس مویی علاوه بر اینکه از مزایای زیاد و منحصر به فردی برخوردار است، اما می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

4 مزیت شگفت انگیز لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر پرتوان و CO2 همانند جراحی سنتی که با تیغ جراحی انجام می‌شود، در ابتدای عمل جراحی به بریدن بافت آبسه با اشعه نوری و حاوی گاز کربن دی اکسید می‌پردازد. از جمله مزایا لیزر کیست مویی نسبت به سایر راه های درمان آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ترمیم بافت:

یکی از شگفت انگیز ترین خواص درمان کیست مویی با لیزر، ترمیم بافت جراحی می‌باشد. اما لیزر چطور می‌تواند بافت آسیب دیده کیست مویی را ترمیم کند؟

اشعه لیزر قابلیت سوزاندن عروق خونی و مویرگ‌های نازکی را دارد که در اطراف بافت کیست مویی قرار دارند. با بریدن لایه رویی آبسه، همزمان این بافت سوزانده شده و از خونریزی ناحیه مورد جراحی جلوگیری می‌کند.

1. دوران نقاهت کوتاه‌تر:

اگر کیست مویی انتهای کمر را به روش سنتی و با جراحی باز یا بسته درمان کنید، حداقل 1 ماه زمان برای گذراندن دوره نقاهت و بهبودی عوارض جراحی نیاز دارید. اما اگر از لیزر برای درمان کیست مویی استفاده شود، حداقل یک روز نیاز است تا استراحت مطلق داشته باشید و بعد از آن؛ طی 7 تا 10 روز تمامی عوارض بعد از جراحی بهبود پیدا خواهند کرد.

1. عمل جراحی سرپایی و کوتاه مدت:

لیزر کیست مویی روشی سرپایی برای درمان این بیماری به شمار می‌رود. سرپایی بودن عمل لیزر کیست مویی به این معناست که عمل بدون بیهوشی عمومی و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. وقتی که کیست مویی شما بدون بیهوشی با لیزر درمان شود، مدت زمانی کمتر و به مدت حداقل 15 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه؛ برای این عمل جراحی زمان نیاز خواهد بود.

1. عدم بر جای گذاشتن زخم و اسکار جراحی:

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای عمل جراحی کیست مویی، به جا نماندن جای زخم کیست مویی مقعدی می‌باشد. در واقع حین عمل جراحی کیست مویی مقعدی، یک سوراخ بسیار کوچک برای ورود پروب لیزر روی این بافت ایجاد می‌شود. سپس به محض آنکه عمل جراحی تمام شود و پروب لیزر از کیست بیرون بیاید، خاصیت ترمیم کنندگی بافت به کمک جراحان می‌آید و زخم را ترمیم می‌کند.

در نتیجه هیچ اثری از جای عمل جراحی و اسکارهای گوشتی بر بدن باقی نخواهد ماند!

شما می‌توانید برای مطالعه سایر مزایای لیزر درمانی کیست مویی، به مقاله زیر در وبسایت دکتر داود تاجبخش مراجعه کنید:

عمل جراحی کیست مویی با لیزر چه عوارض و معایبی دارد؟

به طور کلی لیزر کیست مویی نمی‌تواند معایب و عوارض چندان خطرسازی را به همراه داشته باشد. تنها در برخی از موارد که پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی یا جراح عمومی مهارت و تجربه کافی در درمان بیماری کیست مویی با لیزر را نداشته باشد؛ می‌تواند عوارض و معایبی از جمله موارد زیر را به همراه داشته باشد:

1. عدم تخلیه صحیح کیست مویی
  2. افزایش احتمال عود مجدد بیماری
  3. عدم درمان درد و ترشح چرک و عفونت از کیست مویی
  4. افزایش ریسک آسیب دیدن بافت سالم اطراف سینوس

طبق نقل قول‌های صورت گرفته از سوی پزشکان و جراحان کلینیک لیزر شفا، تا به امروز و بعد از 17 سال لیزر درمانی بیماری‌های نشیمنگاهی به خصوص کیست مویی؛ هیچگونه عوارضی در بیماران ما دیده نشده است و همگی از عمل خود رضایت داشته‌اند.

کلینیک لیزرشفا، اولین مرکز تخصصی لیزر کیست مویی

کلینیک لیزرشفا بیش از 17 سال سابقه در زمینه درمان بیماری‌های مقعدی از قبیل هموروئید یا بواسیر، شقاق و کیست مویی و … را به کمک متد درمانی نوین لیزرهای پرتوان دارد. کلینیک لیزر شفا تا به امروز بیش از 20 هزار عمل موفقیت آمیز داشته و توانسته است رضایت بیماران خود را جلب کند.

این مجموعه متشکل از پزشکان آقا و خانمی می‌باشد که مهارت و تجربه کافی برای درمان کیست مویی و سایر بیماری‌ها را با لیزر دارند و می‌توانند از بروز بیماری‌های مقعدی جلوگیری کنند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات کلینیک لیزرشفا در غرب تهران، می‌توانید به آدرس وبسایت Drtajbakhsh.ir مراجعه بفرمایید.

چرا بعد از دفع دچار درد در مقعد می شویم؟

شاید از خودتان بپرسید که بیماری مقعدی شقاق یا همان فیشر، با چه علائم و نشانه‌هایی همراه است؟ این عارضه دردناک و آزاردهنده معمولاً توسط کدام علائم قابل تشخیص و درمان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از شایع‌ترین علائم فیشر درد، خونریزی و یا سوزش مقعدی است که اگر به موقع و به درستی توسط بهترین …