تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌‎دهد

یک دکتر فیزیولوژی ورزشی گفت: تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌‎ دهد.

وی با بیان اینکه آهن یکی از عناصر مهم موجود در بدن است که در انتقال اکسیژن نقش دارد. اظهار کرد: تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌ ‎ دهد.

وی ادامه داد: کمبود آهن در بین ورزشکاران استقامتی به‌ویژه زنان رایج است و حتی ممکن است در خطر توسعه کمبود آهن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که ازنظر جسمانی فعال ‎ تر هستند یا فعالیت جسمانی منظم انجام می‌دهند در مقایسه با افراد کمتر فعال، بیشتر در خطر توسعه این کمبود آهن هستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دلایل این نیاز افزایش‌یافته بدن، افزایش تغییر و تبدیل و از دست رفتن آهن به‌واسطه همولیز ناشی از ضربه پا به زمین، عرق کردن و خونریزی امعاء و احشایی است.

وی افزود: ضربه یکی از شایع ‎ ترین علل کم‌خونی فقر آهن در ورزشکاران است که در آن ذخایر آهن تخلیه می ‎ شوند و تعادل بین آهن دریافتی و نیازمندی های آهن مختل می‌شود.

وی گفت: بنابراین ورزشکاران باید نسبت به سایر افراد عادی آهن بیشتری مصرف کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *