استقبال از بیماری با سرخ کردن غذا

استقبال از بیماری با سرخ کردن غذا

سلامت آنلاین- محققان می‌گویند سرخ کردن غذا احتمال بروز بیماری را در انسان‌ها افزایش می‌دهد و بخصوص باعث ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از ایمنا، بررسی های جدید نشان می دهد بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت نوع ۲ به دلیل خوردن غذاهای سرخ کردنی است.
بر اساس گزارش وب ام دی، محققان به تازگی کشف کرده اند که غذاهای بخارپز، آب پز و غذاهایی که در اثر دم کشیدن طبخ می شوند، مزایای بیشتری برای سلامت افراد دارد. بنابراین تغییر روش پخت غذاها می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.
در واقع هنگامی که غذاها سرخ و یا کباب شوند ماده ای به نام “گلیکاسیون” تولید می شود. گلیکاسیون یا گلیکیشن واکنش غیر آنزیمی قندها با پروتئین‌ها است. این واکنش نباید با گلیکوزیلاسیون که یک واکنش آنزیمی اتصال قند به پروتئین است اشتباه گرفته شود.
گلایکیشن به صورت عادی در بدن اتفاق می‌افتد و به غلظت قند موجود در بدن بستگی دارد. اتصال غیرآنزیمی گلوکز به پروتئین‌ها (گلیکاسیون) باعث تغییر شکل پروتئین‌ها شده و پروتئین را از شکل عملکردی آن خارج می‌کند.
همچنین مقادیر بالای گلیکاسیون با مقاومت انسولین ارتباط دارد، سلول های بدن را تحت فشار قرار داده و باعث التهاب بدن می شود.
مقاومت به انسولین، شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طورثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود.
در حالت مقاومت به انسولین مقدار انسولین تولید شده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است اما مشکل در پاسخ سلول‌ها به انسولین می‌باشد. مقاومت به انسولین معمولاً به صورت کشف‌نشده منجر به بروز دیابت تیپ ۲ می‌شود.
به گفته محققان هورمون انسولین باعث می شود قند خون از غذاها به سلول های بدن برسد و انرژی لازم ایجاد شود. بدون وجود انسولین و یا در اثر مقاومت انسولین، مقدار زیادی قند در خون باقی می ماند که این موضوع می تواند منجر به بیماری های جدی نظیر بیماری های قلبی عروقی، بیماری های چشمی، کلیوی و… شود.
Salamatonline

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *