تاثیر توده های تخمدانی بر قدرت باروری زنان

تهران – ایرنا -رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت :اکثر توده های تخمدانی خوش خیم هستند اما به دلیل اینکه می تواند بر روی قدرت باروری زنان تاثیر داشته باشد باید به موقع تشخیص داده و درمان شود.
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از دبیرخانه پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، زهرا عسگری با بیان اینکه توده های تخمدان در زنان باید به صورت جدی مورد توجه و درمان قرار گیرد،افزود: بزرگ شدن توده های تخمدان موجب علائمی مانند درد شکمی، وارد شدن فشار بر ناحیه رکتوم و مثانه و گاهی درد های لگنی می شود.
وی افزود: گاهی این توده ها به قدری رشد می کنند که بیمار می تواند آن را از روی سطح شکم لمس کند به همین دلیل به زنان توصیه می شود برآمدگی های سطح شکمی، مشکلات ادراری، احساس فشار بر ناحیه رکتوم و مثانه را جدی تلقی کنند و سریع به پزشک مراجعه کنند.
مسئول پنل برخورد با توده های تخمدانی در پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران ادامه داد: توده های تخمدانی در تمام سنین و حتی پس از یائسگی نیز مشاهده می شوند به همین دلیل بر حسب شدت بیماری، سن ابتلا و وضعیت بارداری زنان درمان ها و روش های تشخیصی متفاوت خواهد بود.
عسگری با بیان اینکه اکثریت توده های تخمدانی خوش خیم هستند،اظهارکرد:اما برخی از انواع این توده های مزمن هستند که بخشی قابل درمان و بخش دیگر قابل درمان نیستند و تنها علائمی که برای فرد ایجاد می کند را می توان بهبود بخشید.
مسئول پنل برخورد با توده های تخمدانی در پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در ادامه افزود: برخی از این توده ها می تواند بر قدرت باروری زنان تاثیر بگذارد به همین دلیل برای زنانی که قبل از سن ازدواج یا بارداری به این بیماری های مبتلا می شوند باید مشکلات ناباروری نیز در روش های تشخیصی و درمانی لحاظ شود.
پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از 13 تا 16 مهر ماه در مرکز همایش رازی برگزار می شود.

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …