537

وقتی در جمعی غریبه هستید اینطوری رفتار کنید

537

مروز برای نخستین بار جایی دعوت شده‌اید؛‌ فرض كنید مراسم نذری‌پزان یكی از اقوام، سفره ختم انعام و… اما هیچ‌یك از افراد جمع را نمی‌شناسید. طبیعی است كه كمی اضطراب داشته باشید. زمینه این اضطراب، عدم‌آشنایی شما با بقیه افراد و سردرگمی برای نحوه رفتار با جمع‌ است.

برای غلبه به اضطراب‌تان راهكارهای مختلفی وجود دارد كه یكی از آن‌ها، آگاهی از نحوه برخورد و رفتار در این جمع تازه است. به این نكته‌ها دقت كنید.

به چشم‌ها سلام كنید

به جای اینكه در نخستین برخورد سرتان را پایین بیندازید و از خجالت در خودتان فرو بروید، سلام‌تان را با نگاه كردن به چشم دیگران همراه كنید. این برخورد، به شما كمك می‌كند تا هراس و اضطراب‌تان از بین برود. به این دلیل كه یكی از راه‌های ارتباطی مهم افراد با هم، ‌چشم‌هاست.

در نخستین مكان ممكن

به جای اینكه به‌خودتان سختی بدهید و همه جای خانه را دور بزنید و بعد بنشینید، روی نخستین صندلی‌ كه می‌بینید، بنشینید. این به شما كمك می‌كند كه زودتر موقعیت‌‎تان را تثبیت كنید. این ثبات مرحله اول برای تسلط به اطراف است.

صحبت نكنید

‌ هیچ اجباری نیست كه شما آغازكننده حرف باشید. این به اضطراب شما اضافه می‌كند. سعی‌كنید ابتدا موقعیت‌تان را بسنجید و بعد به‌تدریج وارد صحبت با دیگران شوید. در این صحبت هم حتما درباره مسائل عمومی صحبت كنید.

كمك كنید

كمی بعد از اینكه نشستید، سراغ میزبانی كه شما را دعوت كرده بروید. سعی كنید در كارهای باقی‌مانده به او كمك كنید. این كار باز هم به شما كمك می‌كند تا از فضای غریبه دور شده و با بودن در كنار فردی آشنا، آرامش پیدا كنید.

لبخند بزنید

خوش صحبتی و همراه كردن طنز و شوخی مناسب به كلام و رفتار، یكی از راهكارهای برقراری ارتباط با دیگران است، اما شاید در هر مراسمی جای شوخی، طنز و لطیفه گفتن نباشد. بنابراین سعی كنید خوشرو بوده و با لبخند از حرف و تعارف دیگران استقبال كنید. این كار به شما آرامش داده و زمینه ارتباط شما را با دیگران فراهم می‌كند.

سرگرم شوید

اگر حس كردید جو مهمانی برای شما سنگین است، سعی كنید با بچه‌های فامیل سرگرم شوید. این كار هم به شما كمك می‌كند در ضمن حضور در جمع، از ارتباط مستقیم با افراد كمی فاصله بگیرید تا به‌تدریج با جمع احساس راحتی بیشتری بكنید.

همراه شوید

اگر در جمع تصمیم می‌گیرند فعالیتی انجام دهند، مانند بازی‌های خانوادگی، قدم زدن و بیرون رفتن از خانه، تماشای فیلم و… حتما با گروه همراه شوید. این كار راه ارتباطی خوبی بین شما و افراد غریبه خواهد بود.
منبع:برترین ها

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *