blood-pressure-control

علایم فشارخون کُشنده

به گزارش مشرق، منوچهر قارونی، در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه فشارخون یک ارثی است و اولین علامت آن بی علامتی است، افزود: بی توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشارخون کُشنده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به فشارخون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشارخون خود را اندازه گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدار شدن و یک بار عصر، فشارخون نباید به صورت وسواس گونه اندازه گیری شود.

قارونی با تاکید بر اینکه ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند، گفت: اما این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشارخون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد: کنترل فشارخون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیمار با توجه به شرایط و سن خودش دارو دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق، درباره افرادی که همیشه فشارخون پایین دارند، افزود: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قندخون در افراد مبتلا به دیابت، به او که هوشیار است ماده قندی بدهید.

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *