بهترین زمان برای چرت زدن و مزایای چرت زدن در روز

دانشمندان ادعا می کنند چرت زدن می تواند از بیماری ها جلوگیری کند ، حافظه شما را بهبود ببخشد ، کاهش وزن شما را سریعتر کند.

چرت زدن در برخی فرهنگ ها نشانه تنبلی محسوب می شود ، در حالی که در فرهنگ های دیگر مانند ژاپن به عنوان نشانه ای از فداکاری به کار تلقی می شود. چرت زدن ، طراوت بخش است و باعث افزایش چابکی ذهنی ما می شود و حتی علم نیز انجام این کار را توصیه می کند.

 میزان زمان برای چرت زدن و مزایای مرتبط با آن

 

 

10-20 دقیقه: برای تقویت سریع هوشیاری

 

به گفته کارشناسان ، چرت زدن به مدت زمان 10 تا 20 دقیقه بهترین حالت را به شما می دهد. برای تقویت هوشیاری و افزایش سطح انرژی ایده آل است . مدت زمان کوتاه چرت زدن به منظور جلوگیری از ورود شخص به خواب عمیق طراحی شده است.

اما همانطور که همه ما می دانیم بیرون آمدن از خواب پس از گرفتن طعم شیرین آن دشوار است ، بنابراین توصیه می شود که آن را به صورت نشسته و کمی به حالت درازکش انجام دهید. همچنین ، چرت زدن بعد از ناهار ، در حدود ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر ، به جلوگیری از هوس غذاهای ناخواسته و کاهش هورمونهای استرس که از این طریق به کاهش وزن کمک می کند .

30 دقیقه: خداحافظی از خستگی

در حالی که چرت زدن 30 دقیقه ای ممکن است بلند شدن از آن را دشوارتر کند ، اما فوایدی که ارائه می دهد ارزش آن را دارد. این چرت کوتاه برای بهبود عملکرد حافظه ، کاهش استرس ، افزایش تمرکز ، کاهش خطر دیابت و جلوگیری از زوال عقل کمک می کند . کارشناسان می گویند شما با یک چرت 30 دقیقه در اواسط روز ، کارهای بیشتری را انجام خواهید داد ، زیرا بدن و مغز پس از بیدار شدن 7 تا 8 ساعت ، نیاز به بازسازی دارند.

60 دقیقه: برای پردازش حافظه شناختی

اگر کار شما فعالیت ذهنی زیادی را شامل می شود ، این ممکن است بهترین زمان چرت زدن برای شما باشد. با یک ساعت خوابیدن ، خواب عمیقی نیز به دست می آورید ، که به باز کردن مغز کمک می کند و توانایی شناختی آن و همچنین توانایی آن در به خاطر سپردن حقایق و ارقام را افزایش می دهد . همچنین به مبارزه با ناامیدی کمک می کند.

90 دقیقه: چرخه کامل خواب

این یک خواب کامل است که شامل مراحل سبک و عمیق خواب است. همچنین ممکن است REM (حرکت سریع چشم) را تجربه کنید ، مرحله ای که به خواب مربوط می شود. به گفته محقق خواب دکتر سارا مدنیک ، چرت زدن 90 دقیقه ای برای سلامت جسمی و روحی مفید است . این حافظه را بهبود می بخشد و خلاقیت را تقویت می کند و بهترین بخش این است که بیدار شدن از این چرت زدن آسان تر است.

مزایای چرت زدن

  • به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از قلب را کاهش می دهد.
  • استرس قلبی عروقی را کاهش می دهد .
  • فشار خون را کاهش می دهد .
  • خطر دیابت را کاهش می دهد.
  • به کاهش وزن کمک می کند.
  • از زوال عقل جلوگیری می کند.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *