856

عمر خود را با درد کشیدن کوتاه نکنیم

856

همه دردها قابل درمان یا حداقل قابل کنترل می باشند به شرط اینکه روش درمانی مناسب انتخاب شود.

روش های نوین درمان دردهای مزمن

صحبت هایی را که در این بخش مطرح می شوند حاصل تجربه 20 ساله اینجانب در زمینه جراحی بسته دیسک کمر و گردن می باشد. دردهای ستون فقرات علت عمده دارند.

1- درگیری مفاصل کوچک اطراف ستون فقرات حدود 40% علت را شامل می شوند که از آن بعنوان آرتروز کمر یا گردن یاد می شود و با لیزر قابل درمان می باشد.

2- بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای: در کشورهای پیشرفته اکثرا توسط روش جراحی بسته دیسک درمان می شوند و در موارد اندک جراحی باز برای بیمار انجام می شود. جراحی بسته دیسک کمر یا گردن توسط روش های مختلف از جمله لیزر – دکومپرسور – هیدروسیزن (برش دیسک توسط آب)، اندوسکوپی انجام می شود. در تمامی این روش ها از بی حسی موضعی استفاده می شود، کارائی این روش بسیار بالا و بدون عارضه می باشد. نتیجه درمان کاملا وابسته به تجربه پزشک در این مورد است.

3- بیمارانی که جراحی باز شده اند بعد از گذشت چند ماه دچار عوارض عمل مثل چسبندگی یا بیرون زدگی مجدد دیسک می شوند که معمولا شدیدتر از علائم اولیه است. برای این بیماران هم می توان از لیزر درمانی، نرولیز با استفاده از اپیدوروسکوپی استفاده کرد. بیمارانی که به هر علت دچار شکستگی مهره کمر می شوند مثلا در افراد مسن، برای این افراد می توان به روش بسته شکستگی مهره را ترمیم کرد. هدف همه این است که عمل جراحی باز بر روی بیمار انجام نشود و عوارض جراحی باز به بیمار تحمیل نشود.

4- گروه دیگر از بیماران آنهایی هستند که دچار بی اختیاری ادرار و مدفوع می شوند. برای کنترل مشکل آنها، SNS (sacral nerve stimulator) کار می گذاریم.

و کلام آخر اینکه اگر درد بیمار با هیچ کدام از روش های مذکور کنترل نشد برای بیمار SCS ( Spinal Cold stimulator) کار می گذاریم.
منبع:برترین ها

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …