Valerian-plant

گیاهی که دشمن بی خوابی، استرس، اضطراب و فشار خون بالا است!

گیاه سنبل الطیب برای فشار خون مفید است؟ آیا می‌توان با گیاه درمانی به بهبود استرس و بی خوابی کمک کرد؟ امروزه بسیاری از افراد به مشکلاتی مانند فشار خون بالا مبتلا هستند یا به علت مشغله زندگی و مسائلی که با آن رو به رو هستند دچار اضطراب، استرس و یا بی خوابی می‌شوند و سعی دارند با مصرف داروهای شیمیایی این مشکل را در خود برطرف کنند.

با این حال عوارض داروهای شیمیایی بر هیچ کس پوشیده نیست و توصیه می‌شود حدالامکان با مشاوره یک پزشک یا پزشکان طب سنتی از درمان های گیاهی کمک بگیرید.

بی شک یکی از بهترین گیاهانی که به کاهش استرس، اضطراب، بی خوابی و فشار خون می‌تواند کمک کند استفاده از ریشه گیاه سنبل الطیب است. در ادامه این مقاله قصد داریم برخی فواید ریشه سنبل الطیب را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

کمک به بهود خواب با گیاه سنبل الطیب

بر اساس مطالعات انجام شده گیاه سنبل الطیب تاثیرات فوق العاده ای را برای بهبود خواب افرادی که از بی خوابی رنج می‌برند به همراه دارد.

به همین دلیل مصرف ریشه این گیاه برای افرادی که دچار بی خواب هستند و خواب سبکی دارند، بسیار مفید بود و بر خلاف داروهای شیمیایی از عوارض جانبی بسیار کمی برخوردار است.

بر طبق آزمایشی که در این حوزه صورت گرفت، در میان تعداد افراد شرکت کننده ۴۴ درصد بهبود خواب و ۸۹ درصد از آنها خواب عالی را گزارش دادند. علاوه بر این در این گروه مطالعه ای هیچ نوع عارضه جانبی  از مصرف گیاه سنبل الطیب گزارش نشد.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ریشه گیاه سنبل الطیب چگونه می‌تواند بر بهبود خواب افراد تاثیر بگذارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم این گیاه می‌تواند سطح گابا (GABA) را در مغز افزایش دهد و از این طریق به آرام کردن مغز شما کمک کند.

بهبود اضطراب با مصرف سنبل الطیب

متخصصان با مطالعات گسترده ای که بر ریشه گیاه سنبل الطیب انجام دادند، دریافتند این گیاه مقدار قابل توجهی از ماده شیمیایی به نام گابا را در مغز افزایش می‌دهد که این ماده شیمیایی در نهایت به تنظیم سلول های عصبی و همینطور بهبود اضطراب افراد کمک می‌کند‌.

این گیاه دارای والرنیک اسید است که به عنوان یک عامل ضد اضطراب در بدن عمل می‌کند. داروهایی نظیر دیازپام و آلپرازوم نیز در افزایش سطح گابا در مغز موثرند. و از این طریق می‌توانند سطح اضطراب بدن را کاهش دهند.

پایین آوردن فشار خون با سنبل الطیب

Improving-blood-pressure-with-valerian-plant

همانطور که تاکنون متوجه شدید گیاه سنبل الطیب در بدن اثر آرامش بخشی دارد و از این رو می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب شما نیز کمک کند.

فشار خون بالا یکی از عواملی است که می‌تواند خطر سکته و حملات قلبی را در افراد افزایش دهد. از این رو باید از بروز آن پیشگیری و یا در صورت مبتلا بودن، آن را کنترل کرد و چه چیزی بهتر از درمان با گیاهان دارویی خصوصا ریشه سنبل الطیب!

مکمل های ریشه سنبل الطیب می توانند به طور طبیعی فشار خون را کاهش دهند و آن را در سطح سالمی نگه دارند. همین امر موجب می شود سلامت قلب بهبود یابد.

بهبود مدیریت استرس با سنبل الطیب

با کاهش سطح اضطراب و بهبود یافتن کیفیت خواب، سنبل الطیب می‌تواند استرس روزمره را مدیریت کند. زمانی که شما دچار استرس مزمن می‌شوید آسیب های بسیاری به بدن شما وارد می‌شود که ایجاد حس اضطراب یکی از آنهاست.

همینطور اضطراب می‌تواند شما را بیشتر در معرض استرس قرار دهد که این موضوع می‌تواند افزایش فشار خون، ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر، معده درد و سایر صدمات جسمی را به دنبال داشته باشد.

مصرف ریشه سنبل الطیب به شما کمک می‌کند تا با افزایش سطح گابا در مغز منجر به آرام سازی ذهن و بدن شود و از آنجایی که آرام سازی برای مدیریت و بهبود استرس ضروری است؛ این گیاه می‌تواند به طور طبیعی بدن را در برابر استرس و اضطراب محفوظ نگه دارد و به بهبود زندگی کمک کند.

چگونه از سنبل الطیب استفاده کنیم؟

ریشه گیاه سنبل الطیب به صورت مکمل در اشکال مختلف روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید با مشورت پزشک طب سنتی عصاره پودر شده آن را به شکل دم کرده، کپسول و یا عصاره مایع خریداری کنید.

ممکن است بو گیاه سنبل طیب برای شما خوشایند نباشد اما با این حال طعم آن قابل تحمل است.

توصیه می‌شود ریشه این گیاه را به صورت دمی شب ها قبل از رفتن به رختخواب تا یک الی دو هفته به صورت منظم مصرف کنید تا شاهده تاثیرات فوق العاده آن در کاهش فشار خون، اضطراب، استرس و بی خوابی باشید.

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *