Medicine-disease-seeker

دارو بیماری سالک رایگان است!

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری سالک بالقوه کشنده نیست و داروی آن به صورت پماد، خوراکی و آمپول است.

محمدرضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که اگر ضایعه پوستی تا ده روز بر روی پوست باقی بماند و این عارضه التیام پیدا نکند، باید فرد مذکور جهت بررسی احتمال ابتلا به بیماری سالک آزمایش بدهد.

او گفت: بیماری سالک بیشتر در خرابه ها و نخاله های ساختمانی شیوع دارد و این عارضه با گسترش شهرسازی و خرابه های ناشی از بلایای طبیعی ارتباط خواهد داشت.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری سالک بالقوه کشنده نیست و داروی آن به صورت پماد، خوراکی و آمپول است. داروی بیماری سالک در کشور رایگان است. سیستم و نظام سلامت کشور تمام هزینه ها را پرداخت می کند.

شیرزادی ادامه داد: میزان بروز و شناسایی این بیماری در سال گذشته حدود ۱۲۰۰۰ مورد بوده که با انجام اقدامات خوب بهداشتی این آمار در حال کاهش است.

بیماری سالک از طریق پشه خاکی به انسان منتقل می شود. عارضه سالک از طریق گزش موش صحرایی آلوده به این میکروب و نیش زدن آن توسط پشه خاکی شیوع پیدا می کند. این بیماری در ۱۸ استان کشور بومی شده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *