کاهش فواید رژیم غذایی زنان با استرس

کاهش فواید رژیم غذایی زنان با استرس

استرس 2 نام دیگر دارد و آن ها تنیدگی و فشار روانی هستند.در روانشناسی فشار روانی را به معنای فشار و نیرو میدانند و هر محرکی که تنش را در آدم ایجاد کند،تنیدگی یا استرس نامیده میشود.زمانی استرس به سراغ آدم می آید که انسان نتواند با فشارهای کوچک وارده کنار بیاید و همین باعث ایجاد استرس میشود.
به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، وقایع استرس زا موجب می شود فرد به جای یک صبحانه سرشار از چربی ها مونواشباع خوب، صبحانه ای مملو از چربی های اشباع شده «مضر» بخورد.
جنیس کیکولت گلاسر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد در مواقع استرس زا به دنبال وعده های غذایی با میزان بالای چربی اشباع هستند. به همین دلیل نتیجه آن ناپدیدشدن وعده غذایی سالم تر است.»
به گفته گلاسر، مطالعه قبلی نشان داده است که چربی های اشباع موجب افزایش التهاب در بدن می شود که با بیماری قلبی، آرتروز، دیابت نوع۲، پوکی استخوان و سایر مشکلات سلامت مرتبط است.
گلاسر در ادامه عنوان می کند که استرس موجب پیچیده شدن شیوه فرآوری غذا در بدن می شود. به دنبال یک روز پراسترس، سرعت متابولیک بدن کاهش یافته و سطح انسولین افزایش می یابد.
در این مطالعه، محققان برای مشاهده نحوه تاثیر استرس بر چربی مصرفی، از ۵۸ زن سالم خواستند که در دو روز متفاوت در محل کلینیک، دو صبحانه متمایز اما تا حدودی شبیه به هم بخورند. میانگین سنی این زنان ۵۳ سال بود.
هر دو صبحانه شامل بیسکوئیت و عصاره گوشت بود و هریک حاوی ۹۳۰ کالری و ۶۰ گرم چربی بود. مهم ترین تفاوت آنها این بود که یک صبحانه عمدتا حاوی چربی اشباع شده و دیگری حاوی روغن آفتابگردان مونواشباع بود.
همچنین زنان در مورد وقایع استرس زا روز قبل مصاحبه ای استاندارد انجام دادند.
تحقیق نشان داد زنان فاقد استرس بعد از مصرف بیسکوئیت و شیره گوشت حاوی چربی مونواشباع، نتایج آزمایش خون بهتری داشتند. این زنان دارای نشانه های التهابی پایین تری نیز بودند.
اما زمانیکه زنان در مطالعه قبل از تست صبحانه، تحت شرایطی استرس زا قرار می گرفتند به نظر می رسید که فواید و مزایای مرتبط با سلامت نوع چربی انتخابی روز قبل نیز از بین می رفت.
منبع : عصر خبر

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *