واکسیناسیون در سالمندان می‌تواند از شدت بیماری‌های واگیر بکاهد

سلامت نیوز: کارشناسان بیماری‌های واگیر معتقدند می‌توان با واکسیناسیون در سالمندان از شدت و فراوانی تعدادی از بیماری‌های واگیر مانند کزاز و آنفولانزا کاست.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کارشناسان بیماری‌های واگیر در تحقیقی با اشاره به اینکه آنفولانزا بیشتر سالمندان را درگیر می‌کند، یادآور شدند: دستگاه ایمنی ضعیف‌شده سالمندان موجب می‌شود که مبتلا شدن به آنفولانزا برای آنان با پیامدهای بیشتری همراه باشد.
این تحقیق می‌افزاید: واکسن آنفولانزا از ویروس ضعیف شده این بیماری به دست می‌آید که فرد را برای یک سال در برابر همان‌ گونه­ی به‌خصوص ایمن می‌کند.
کارشناسان بیماری‌های قابل پیشگیری در عین حال می‌گویند: این ویروس قادر به تغییر و تبدیل به گونه‌های مختلف است از این رو واکسن قادر به ایجاد ایمنی دائمی نیست و باید تزریق واکسن دوره‌ای آن در هر سال تکرار شود.
این پژوهش با بیان اینکه ترجیح داده می‌شود که واکسیناسیون در پائیز انجام شود، خاطرنشان کرده است: بدین ترتیب ایمنی که ظرف 3-2 هفته ایجاد می‌شود قبل از وقوع یک اپیدمی به وجود می‌آید. همچنین محدودیت‌های معدودی برای دریافت واکسن وجود دارد که می‌توان به آلرژی واقعی نسبت به تخم‌مرغ و یا یک بیماری حاد در هنگام واکسیناسیون اشاره کرد.
این تحقیق می‌افزاید: خوشبختانه در سال‌های اخیر به لطف واکسیناسیون کودکان بسیاری از بیماری‌های عفونی در کودکی مهار شده‌اند ولی برخلاف بچه‌ها اطلاعات اپیدمیولوژیک در دسترس در مورد بیماری‌های قابل انتقال در سالمندان که بتوان در مورد آنها واکسیناسیون را به کار برد، ناقص و اندک است.
منبع:سلامت نیوز

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …