drinking-warm-water

نوشیدن آب گرم برای بدن مفید است؟

به گفته متخصصان تغذیه، نوشیدن آب داغ به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید، اما می‌تواند به هضم غذا، تسکین استرس، رفع احتقان و راحتی کمک کند.
فواید نوشیدن آب گرم برای هضم غذا چیست؟
در اینجا ۷ روشی که نوشیدن آب گرم می‌تواند به طور بالقوه به هضم بهتر کمک کند آورده شده است.

۱. آنزیم‌های گوارشی را تحریک می‌کند
وقتی آب گرم وارد معده می‌شود، به فعال شدن آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کند و هضم راحت‌تر را تسهیل می‌کند. آب گرم با تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی به عنوان یک محرک طبیعی برای سیستم گوارش عمل می‌کند. آنزیم‌ها نقش مهمی در تجزیه مواد غذایی به قطعات کوچکتر ایفا می‌کنند و باعث جذب مواد مغذی می‌شوند.

۲. استرس را مدیریت می‌کند
استرس می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشد و منجر به علائمی مانند سوء هاضمه، گرفتگی معده و اسهال شود. نوشیدن آب گرم می‌تواند به تقویت آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند به هضم غذا کمک کند. گوپال توضیح می‌دهد: گرمای آب اثر تسکین‌دهنده‌ای بر بدن دارد و می‌تواند به آرامش سیستم عصبی کمک کند و مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

۳. یبوست را برطرف می‌کند
یکی از قابل توجه‌ترین فواید آب گرم برای هضم، توانایی آن در کاهش یبوست است. آب گرم به نرم شدن مدفوع و تحریک حرکات روده کمک می‌کند و عبور مواد زائد را از روده بزرگ آسان‌تر می‌کند. اگر روزانه دچار یبوست می‌شوید آب گرم را با معده خالی بنوشید.

۴. نفخ و گاز معده را کاهش می‌دهد
نفخ و گاز مشکلات گوارشی رایجی هستند که می‌توانند ناراحت کننده باشند. گوپال توصیه می‌کند: «نوشیدن آب گرم برای کاهش این علائم با ارتقای هضم بهتر و کاهش تجمع گاز در روده‌ها». این اتفاق می‌افتد، زیرا آب گرم ماهیچه‌های دستگاه گوارش را شل می‌کند و به خروج گاز‌های به دام افتاده کمک می‌کند.

۵. به سم‌زدایی کمک می‌کند
آب گرم می‌تواند با دفع سموم و مواد زائد از سیستم گوارش، از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی کند. هنگامی که با معده خالی مصرف شود، آب گرم می‌تواند به شروع فرآیند سم زدایی با تحریک حرکات روده و ترویج دفع مواد زائد کمک کند. علاوه بر این، آب گرم عرق کردن را تشویق می‌کند، که روش دیگری است که بدن سموم را دفع می‌کند.

۶. شما را هیدراته نگه می‌دارد
هیدراته ماندن برای هضم بهتر ضروری است و نوشیدن آب گرم می‌تواند راه دلپذیرتری برای اطمینان از مصرف مقدار کافی مایعات در طول روز باشد. گوپال می‌گوید: “اگر بدن شما کم آب باشد، ممکن است دفع مدفوع برای شما دشوار باشد. ” بنابراین مطمئن شوید که به خوبی هیدراته شده اید.

هیدراته ماندن از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند.

۷. جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد
جذب مناسب مواد مغذی برای هضم بهتر ضروری است. به گفته گوپال، «آب گرم تضمین می‌کند که مواد مغذی به طور موثر از غذا استخراج شده و در جریان خون جذب می‌شوند. این می‌تواند مشکلات گوارشی را از بین ببرد.»

بهترین زمان برای نوشیدن آب گرم چه زمانی است؟
بهترین زمان برای نوشیدن آب گرم صبح‌ها با معده خالی است. این به شروع متابولیسم شما کمک می‌کند، به هضم کمک می‌کند و بدن شما را هیدراته می‌کند. علاوه بر این، مصرف آب گرم قبل از غذا می‌تواند هضم غذا را تقویت کرده و با ایجاد احساس سیری بیشتر از پرخوری جلوگیری کند. آب گرم همچنین در فصل زمستان یا بعد از فعالیت بدنی برای حفظ دمای بدن و تامین مایعات مفید است.

منبع: همشهری آنلاین

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *