چیزهایی که لبهای شما سعی می کند از سلامت شما بگویند

لب های ما بیش از یک میلیون رشته عصبی دارند و بسیار حساس تر از نوک انگشتان ما هستند. آنها نیاز به مراقبت ویژه دارند. بعضی اوقات آنها می توانند به ما اخطار دهند که ما در سلامتی خود مشکلی داریم و باید به این شرایط توجه کافی داشته باشیم.

لبها می توانند آینه سلامتی شما باشد

 

 

1. ترک هایی در گوشه لب های شما

 

 

هنگامی که بزاق در گوشه های دهان شما جمع می شود ، پوست را خشک می کند که می تواند ترک بخورد. ممکن است لبهای خود را غالباً زبان بزنید و گرما و رطوبت در گوشه ها شرایط مناسبی برای عفونت ها ایجاد می کنند.

عفونت شایع ترین علت بروز این ترک ها است. اگر بیش از حد اتفاق می افتد، به پزشک مراجعه کنید.

2. لبهای خشک و ترک خرده

 

خشکی لب شما می تواند نشانگر عدم رطوبت در بقیه بدن باشد. همچنین می تواند به دلیل آب و هوا یا استرس اتفاق بیفتد. در این حالت آب بیشتری بنوشید و از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

همچنین ، دلیل ترکهای لب می تواند آلرژی باشد. اگر برخی از علائم دیگر مانند خارش را دارید ، توجه کنید.

3. برآمدگی روی لب

برجستگی های لب می تواند دردناک یا ناراحت کننده باشد ، اما بیشتر اوقات آنها بی ضرر هستند و بدون هیچ درمانی می توانند از بین بروند.

به عنوان مثال می تواند یک آسیب باشد ، پس از تزریق اسید هیالورونیک. واکنش های غذایی نیز ممکن است باعث ایجاد این شرایط شود.

خیلی اوقات اتفاق می افتد که علت آن عفونت ویروسی مانند تبخال است و به درمان مناسب پزشکی احتیاج دارد.

4. حلقه قرمز دور لب

 

یکی از شایع ترین دلایل حلقه قرمز در اطراف دهان ، درماتیت لب است. زبان زدن مکرر لبها روغنهای طبیعی موجود در پوست اطراف لب را خشک کرده و باعث قرمز و خارش آنها می شود.

مرطوب کننده های ساده و خلاص شدن از شر این عادت می توانند این مشکل را برطرف کنند.

5- چین و چروک روی لب بالایی

اگر متوجه بسیاری چین و چروک روی لب بالایی شدید، دلایل جسمی و عاطفی هم می تواند وجود داشته باشد. به عادت های بد خود توجه کنید ، مانند استفاده زیاد نی برای نوشیدن یا سیگار کشیدن زیاد .

6. تغییر رنگ لب ها

لبهای آبی می توانند نشانه گردش خون ضعیف باشد. شما می توانید در انگشتان دست و پا علائم مشابهی داشته باشید.

لب های سفید یا کم رنگ می تواند نشانگر کم خونی باشد ، که در واقع نیاز به مراقبت پزشکی دارد. همچنین ممکن است قند خون ، مشکلات گردش خون یا کمبود ویتامین داشته باشید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *