pull-center

آلودگی هوا به رگ‌های خونی در ریه‌ها آسیب می‌زند

آلودگی هوا به رگ‌های خونی در ریه‌ها آسیب می‌زند

pull-center

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا کارکرد رگ‌های خونی در ریه‌ها را از بین می‌برد.
متخصصان بلژیکی با بررسی روی بیش از 16 هزار بیمار دریافتند: آلودگی هوا کارکرد رگ‌های خونی در ریه‌ها را تضعیف می‌کند به همین دلیل است که ورزش کردن در هوای آلوده توصیه نمی‌شود.
به گفته پزشکان این مساله برای سلامت عمومی ساکنان مناطق شهری آلوده حائز اهمیت است زیرا ورزش کردن در چنین شرایطی به ریه‌ها آسیب وارد کرده و می‌تواند به نارسایی قلبی منجر شود.
محققان در این بررسی دریافتند: آلودگی هوا با افزایش تون عروق ریوی مرتبط است که بر اثر آن جریان خون در ریه‌ها با سختی بیشتری انجام می‌شود. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده در مختل کردن کارکرد بطن راست نقش دارد.
نیچرورلد نیوز، به گفته پزشکان بلژیکی به افراد توصیه می‌شود فعالیت‌های فیزیکی خود را در مواقع آلودگی هوا به حداقل برسانند.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *