بیمه از خدمات پرستاری در منزل حمایت می‌کند؟

عباس عبادی امروز در مراسم گرامیداشت مقام پرستار که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با تاکید بر لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل اظهار کرد: مردم باید از خدمات پرستاری در منزل بیشتر بهره‌مند شوند؛ در همین راستا در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که خدمات هوم‌کر یا پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد تا هم مردم این خدمات را دریافت کنند و هم پرستاران در این بخش مشغول به کار شوند.

وی درباره تعداد نیروهای پرستاری فعال در کشور گفت: کارکنان گروه پرستاری بیش از 230 هزار نفر هستند که در 1050 بیمارستان، اورژانس‌، مراکز بهداشتی و… فعالیت می‌کنند. بخش عمده‌ای از همکاران ما مسئولیت‌های مدیریتی حوزه سلامت را بر عهده دارند و بالغ بر 9000 سرپرستار داریم.

وی افزود: میانگین تعداد گروه پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی 1.2 نفر است که استاندارد آن 1.8 است؛ ولی در برخی شهرها ممکن است این عدد پایین‌تر و در حدود 0.7 یا 0.6 یعنی کمتر از یک پرستار باشد.

عبادی ادامه داد: در طول دو سال اخیر نزدیک به 20 دانشکده یا مرکز آموزش عالی پرستاری جدید تاسیس شده است و از 196 مرکز به 212 مرکز یا دانشکده پرستاری در کشور رسیده‌ایم‌. تعداد دانشجویان پرستاری از حدود 7000 نفر در سال 1399 به 10 هزار و 500 دانشجوی رشته پرستاری رسیده‌است که با احتساب دانشجویان اتاق عمل و هوشبری این عدد تقریبا نزدیک به 14 هزار نفر می‌شود؛ بنابراین با توجه به احساس نیاز خود، شتاب تربیت نیرو را ایجاد کردیم اما خروجی این تصمیمات در چهار سال پس از اجرای آن مشخص می‌شود.

عبادی درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز تصریح کرد: در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هنوز در ابتدای راه هستیم و می‌پذیریم که نواقصی هم وجود دارد. قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است اما باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا اجرای این قانون منجر به بهبود کیفیت خدمات پرستاری نیز شود.

همچنین ببینید

Medication-for-urinary-tract-infection

راه حلی جدید برای خلاص شدن از شر عفونت‌های ادراری

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی آنتی بیوتیک جدیدی به نام Pivya (pivmecillinam) را برای درمان عفونت های ادراری تایید کرد. این دارو برای زنان بالغ مبتلا به عفونت های ادراری بدون عارضه موثر است و عوارض جانبی کمی دارد. این تاییدیه خبری خوشحال کننده است زیرا مقاومت باکتریایی در برابر آنتی بیوتیک ها در حال افزایش است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *