Reducing-blood-pressure-by-drinking-water-as-fasting

نوشیدن آب با معده خالی به کاهش فشار خون کمک می‌کند؟

فشار خون بالا یکی از مشکلات رایجی است که می‌توان علاوه بر مداخلات پزشکی، با روش های مختلف خانگی به کاهش  کنترل آن کمک کرد. اما آیا نوشیدن آب قبل از صبحانه و به صورت ناشتا می‌تواند به کاهش خون افراد کمک کند؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم:

نوشیدن آب منجر به کاهش فشار خون می‌شود؟

یکی از موضوعاتی که شاید بسیاری از افراد از آن بی خبر باشند این است که مصرف آب به صورت ناشتا می‌تواند تاثیرات فوق العاده ای را در افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بر جای بگذارد و به کاهش و کنترل فشار خون آنها کمک کند.

برای اینکه بتوانید فشار خون خود را در سطح معمولی نگه دارید باید نوشیدن آب را جدی بگیرید؛ چرا که در مواقع بدن دچار کم آبی می‌شود، فشار خون افزایش میابد و آن هم به این دلیل است که بدن برای بالا بردن سطح آب نیاز به حفظ سدیم دارد که همین عامل موجب افزایش فشار خون بالا در افراد می‌شود.

علاوه بر این، کم آبی بدن سبب بسته شدن برخی از مویرگ های بدن می‌شود که این موضوع به تنهایی در افزایش فشار خون افراد نقش دارد و به این ترتیب نوشیدن آب می‌تواند این انسداد را برطرف کند.

چقدر آب بنوشیم تا فشار خون بالا کاهش یابد؟

طی تحقیقات انجام شده و بر اساس توصیه های پزشکی، بهتر است روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب مصرف شود تا افراد بتوانند از مزایای متعدد و بی نظیر آب بهره‌مند شوند. یکی از فواید نوشیدن آب، کمک به کاهش فشار خون افراد است؛ زیرا علاوه بر مواردی که در متن فوق به آن اشاره شد می‌تواند سموم و مواد زائد را نیز از بدن دفع کند.

البته توصیه می‌شود افرادی که سابقه فشار خون بالایی دارند از نوشیدن بیش از حد آب خودداری کنند؛ زیرا این موضوع می‌تواند عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد.

همچنین مصرف آب میوه های تازه و سرشار از ویتامین C که نوعی آنتی اکسیدان به شمار می‌رود، به دلیل خاصیت ضد التهابی اش، کمک به بهبود جریان خون می‌کند و در کاهش و کنترل فشار خون افراد تاثیرات مثبتی را بر جای می‌گذارد.

آیا نوشیدن آب سرد با معده خالی برای بدن ضرر دارد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد آن را تجربه کنند درد معده است که اغلب نوشیدن آب سرد با معده خالی و به صورت ناشتا یا نوشیدن سریع آب می‌تواند در زمانی که بدن شما گرم است منجر به معده درد شود.

علاوه بر آن تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مصرف آب سرد با معده خالی سبب انقباض عروق خونی و در نهایت افزایش فشار خون می‌شود.

با این حال شما می‌توانید روزانه در مواقعی که ناشتا هستید یک لیوان آب ولرم یا آب جوش خنک شده را میل کنید تا علاوه بر کاهش و تنظیم فشار خون، به بهبود عملکرد روده و حرکات آن کمک کند و درد معده را تسکین دهد.

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *