نسبت به رنجش‌ همسرتان بی‌تفاوت نباشید

نسبت به رنجش‌ همسرتان بی‌تفاوت نباشید

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: رعایت مؤلفه‌های سبک زندگی دینی نقش مؤثری در استحکام روابط بین زوجین دارد و می‌توان آن را سرعت‌گیر افزایش طلاق عاطفی در جامعه دانست.

«زهرا همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه طلاق‌های عاطفی در بین زوج‌ها در حال افزایش است که یک زنگ خطری جدی بوده و دستگاه مسئول و همه افراد باید به این مهم توجه جدی کنند.

وی بابیان اینکه طلاق عاطفی تعهدپذیری طرفین یک ازدواج برای ادامه زندگی مشترک را کمرنگ می‌کند، افزود: طلاق عاطفی در بسیاری از موارد بعد از مدتی به جدایی رسمی می‌انجامد.

همتی با تأکید بر اینکه بیشتر انحرافات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی در جامعه نتیجه طلاق عاطفی بین خانواده بوده و برای پیشگیری از این مهم باید بین زوجین ابراز علاقه مداوم وجود داشته باشد،خاطرنشان کرد: باید هر یک از زوجین حالات، روحیات، نیازها و توقعات طرف مقابل را لحظه‌به‌لحظه شناسایی کنند و در تأمین آن‌ها بکوشند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تصریح کرد: این تفکر باید در هر یک از زوجین نهادینه شود که زندگی همیشه در آرامش مطلق یا در تلاطم مطلق نخواهد بود بلکه هر دو این‌ها در کنار هم به زندگی معنا و مفهوم می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه در زندگی زناشویی معمولاً دلخوری‌ها، رنجش‌ها، شکایت‌ها و مشاجره‌هایی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه زن و شوهر چگونه و به چه نحوی با یکدیگر در مورد رنجش‌ها صحبتنند.

همتی گفت: امروزه بسیاری از زوجین به‌ویژه خانم‌ها از همسرشان گله‌دارند که چرا به حرف آن گوش نمی‌دهند که این یک هشدار جدی برای در کمین بودن طلاق عاطفی است.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی خاطرنشان کرد: تقویت باورهای اعتقادی و آموزش مهارت‌های زندگی ازجمله ملزومات داشتن یک زندگی متعادل است که باید از سوی نهادهای آموزشی و فرهنگی به جوانان آموزش داده شود.

وی گفت: رعایت مؤلفه‌های سبک زندگی دینی نقش مؤثری در استحکام روابط بین زوجین دارد و می‌توان آن را سرعت‌گیر افزایش طلاق عاطفی در جامعه دانست.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *