غذاهایی که باعث مسدود شدن رگ ها می شود

هنگامی که حرف سلامت قلب می آید، ممکن است قبلا بدانید که غذا خوردن سالم و اجتناب از مواد غذایی مضر شروع خوبی است، اما می تواند پیچیده تر از آنچه فکر می کنید باشد. مقدار زیادی از غذاهایی که هر روز از آن لذت می برید، حتی غذاهایی که برای شما سالم هستند، ممکن است در واقع باعث آسیب زیادی به قلب شما شود. از این جهت، همیشه اهمیت دارد که از آنچه که مضر و مفید است، آگاهی داشته باشید.

مواد غذایی که باعث مسدود شدن رگ ها می شود

 

1. گوشت قرمز

 

گوشت قرمز، بهترین چیز برای قلب شما نیست. یک مطالعه اظهار داشت که افرادی که روزانه مصرف گوشت قرمز دارند سطح بالایی از تریمتییلامین N-oxide، یک ماده شیمیایی مرتبط با بیماری های قلبی داشتند. محققان دیگر نیز ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز به طور منظم و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی نشان دادند.

2. سبزیجات کنسرو شده

 

سبزیجات و غذاهای کنسرو شده به نظر می رسد یک راه مناسب برای افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شما است، اما اغلب حاوی نمک زیاد هستند، به خصوص اگر آنها با سس یا گوشت قرمز باشد. نمک بیش از حد فشار خون را افزایش می دهد که میزان اکسیژن را به قلب شما کاهش می دهد که حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. بسیاری از مواد نگهدارنده مورد استفاده در این محصولات کنسرو شده می توانند مضر باشند.

3. وعده های غذایی منجمد

 

وعده های غذایی منجمد، راحت، ارزان و اغلب کم کالری هستند. با این حال، بسیاری از وعده های یخ زده دارای سطوح بالای سدیم هستند که اغلب برای طعم غذا و همچنین نگهدارنده استفاده می شود. مردم باید حدود 2000 میلیگرم سدیم در روز بخورند، اما بسیاری از شام یخ زده می توانند نصف آن را در یک وعده غذایی داشته باشند .

4. ژامبون گوشت

 

ژامبون گوشت که با نمک افزوده شده مانند بولونیا یا سالامی طعم دار می شود، به طور کلی دارای چربی اشباع است و می تواند میزان کلسترول شما را افزایش دهد که باعث رشد ذخایر چربی در رگ های خونی شما و افزایش خطر می شود.

5. کرم قهوه

 

کرم های قهوه اغلب حاوی روغن هیدروژنه ای هستند که منبع فراوانی از ترشحات چرب هستند که می توانند سطح کلسترول را افزایش دهند. به طور کلی، اگر قهوه سیاه خود را تنها دوست ندارید، شیر یک گزینه سالم است. افزودن شیر جایگزین خوبی برای کرم می باشد.

6. محصولات پخته شده

 

به طور کلی، دسرها باید در حد اعتدال مورد استفاده قرار بگیرند، اما محصولات پخته شده مانند کیکها ممکن است به دلیل چربیهای ترانسفورماتورشان به شدت مشکل باشند. یک گزارش نشان داد که بین بیماری های قلبی و اسیدهای چرب ترانس رابطه مثبت وجود دارد. بسیاری از محصولات پخته شده با شکر طعم دارند، که اگر بیش از حد خورده شوند، می توانند فشار به قلب برسانند. شکر در غذا همچنین می تواند شامل گلوکز 6-فسفات باشد، که می تواند عملکرد قلب را به نقطه نارسایی قلبی کاهش دهد.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *