مردان تهرانی رکورد دار ابتلا به سرطان پروستات

مردان تهرانی رکورد دار ابتلا به سرطان پروستات

 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی گفت: بیشترین آمار ابتلا به سرطان پروستات در کشور مربوط به تهران است.
دکتر محمدرضا نوروزی اظهار داشت: سرطان پروستات جزء شایع ترین سرطان ها در دنیاست و در ایران نیز شیوع این بیماری حدود 12.5 در هر 100هزار مرد است که تقریبا شیوع بالایی محسوب می شود.
دبیر انجمن ارولوژی ایران با بیان اینکه میزان شیوع سرطان پروستات در مناطق مختلف کشور متفاوت است، گفت: تهران از نظر شیوع سرطان پروستات، بالاترین آمار را در کشور داراست و به ازای هر 100 هزار مرد تهرانی، 22 تا 23 نفر مبتلا به این نوع سرطان هستند.
جراح کلیه و مجاری ادراری درباره دلایل موثر در افزایش آمار سرطان پروستات در تهران و برخی مناطق کشور نیز توضیح داد: بسیاری از محققان، نقش عوامل محیطی، تغذیه و رژیم پرچرب را در ابتلا به این نوع سرطان، موثر می دانند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از سوی دیگر، ممکن است افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند، بنابراین زودتر شناسایی می شوند و آمار مبتلایان به سرطان پروستات در این شهرها بیشتر از مناطق دیگر ثبت و محاسبه شود.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی بیمارستان امام خمینی، آمار ابتلا به سرطان پروستات در مناطق مختلف ایران از 5 در 100 هزار نفر تا 24 نفر در صدهزار نفر متفاوت است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Detoxification-o-the-body

7 روش فوق العاده برای سم زدایی بدن

خیلی از افراد بعد از چند روز مسافرت، تعطیلی و یا مهمانی و پرخوری‌کردن به این فکر می‌کنند که حالا باید بدن خود را پاک‌سازی کنند و با این هدف سراغ رژیم‌های غذایی سخت و محدودکننده می‌روند یا محصولات دتاکس یا سم‌زدا خریداری می‌کنند، مثل چای دتاکس، مکمل و… اما واقعیت یک چیز ساده است: اینکه شما برای سم‌زدایی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *