بررسی ارتباط بین چربی شکم با کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D و رابطه مستقیم با چربی شکم

مطالعات جدید نشان می دهد ، افرادی که دارای چربی شکمی هستند احتمال کمبود در بدن این افراد بیشتر می باشد.

پوست ما در تماس با نور خورشید ویتامین D تولید می کند که این ویتامین برای بدن ما ضروری می باشد.

کمبود ویتامین D و رابطه مستقیم با نارسایی قلبی، دیابت و سرطان

به عنوان مثال، مطالعات اخیر نشان داده اند که ویتامین D مانع از بروز نارسایی قلبی، دیابت و سرطان می شود و کمبود ویتامین D باعث ریزش مو می شود.

کمبود ویتامین D در عفونت های دستگاه تنفسی و بیماری های خود ایمنی

کمبود ویتامین D مرتبط با سلامت استخوان است، اما همچنین ممکن است در عفونت های دستگاه تنفسی و بیماری های خود ایمنی نقش داشته باشد.

بیش از 40 درصد از جمعیت ایالات متحده مبتلا به کمبود ویتامین D، هستند که این یک مسئله بسیار جدی است. بعضی از نویسندگان به عنوان یک “اپیدمی نادیده گرفته شده” به این نتیجه رسیدند که بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان مبتلا به کمبود ویتامین D می باشند.

ویتامین D و چربی شکمی

محققان از تجزیه و تحلیل هایی که در این مورد انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که: زنان و مردانی که داری چربی و شکم بودند ، سطح ویتامین D در بدن آن ها پایین بود در نتیجه چربی در بدن ارتباط مستقیمی با کاهش سطح ویتامینD دارد .

هنوز دلیل روشنی برای نتیجه گیری در مورد جهت یا علت ارتباط بین چاقی و ویتامین D را بدست نیامده است.

“با این حال، این ارتباط قوی ممکن است به نقش احتمالی ویتامین D در ذخیره و عملکرد چربی شکم اشاره کند.” ارتباط بین چاقی و کمبود ویتامین D در حال افزایش است. چالش بعدی راهکاری برای مقابله با این مسئله است.

تهیه و ترجمه : کلینیک من

منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321851.php

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *